اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

خسارت 57 میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان/یک ریال اعتبار اختصاص نیافت

خسارت 57 میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان/یک ریال اعتبار اختصاص نیافت
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت 57 میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان گفت: یک ریال اعتبار برای بازسازی اختصاص نیافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید امین قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل امسال ۵۷ میلیارد تومان به آثار تاریخی لرستان خسارت زد که برآورد خسارتها صورت گرفت و در سامانه ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: با گذشت چند ماه از سیل اما تاکنون یک ریال هم بابت مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و پل ها که در سیل دچار آسیب شد پرداخت نشده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: پل ها و ساختمان هایی که در بافت تاریخی قرار دارد در سیل آسیب دید البته مرمت اضطراری بر روی تعدادی از پل ها و بناهای تاریخی لرستان که نیازمند مرمت اضطراری بودند صورت گرفته صورت اما ضروری است که اعتبارات مورد نیاز برای مرمت بناها و پل های تاریخی اختصاص یابد تا مرمت آنها انجام شود.

,

وی بیان کرد: آثار تاریخی لرستان بین سه میلیون تومان تا پنج میلیارد تومان دچار خسارت شده که در صورت تخصیص اعتبارات با اولویت قرار دادن پل های تاریخی و بافت تاریخی بروجرد مرمت آثار آغاز می شود.

قاسمی گفت: برخی از آثار تاریخی بین صفر تا ۵۰ درصد در سیل امسال دچار خسارت شده است که مرمت آنها با تخصیص اعتبارات انجام می شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه