اخبار داغ

گزارش کامل زلزله در میانه؛

زلزله 5/9 ریشتری شمال غرب را لرزاند/ اعزام خودروهای سنگین سپاه به منطقه/ 5 فوتی، آخرین آمار جانباختگان

زلزله 5/9 ریشتری شمال غرب را لرزاند/  اعزام خودروهای سنگین سپاه به منطقه/ 5 فوتی، آخرین آمار جانباختگان
ساعت 2/17 دقیقه بامداد روز جمعه زلزله‌ای به قدرت 5/9 ریشتر در عمق 2 کیلومتری زمین، شهرهای آذربایجان‌شرقی را لرزاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ساعت 2/17 دقیقه بامداد روز جمعه زلزله‌ای به قدرت 5/9 ریشتر در عمق 2 کیلومتری زمین، شهرهای آذربایجان‌شرقی را لرزاند. این زمین لرزه در شهرهای استان، مخصوصا تبریز کاملا حس شد. شهرهای ترکمنچای و میانه کانون این زمین لرزه ها بودند. گفته می‌شود این زلزله در 7 استان کشور نیز شده و سایت مرکز لرزه نگاری کشور نیز از دسترس خارج شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این زلزله بیش از ۱۷ پس لرزه داشته است. تاکنون ۵ نفر بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری میانه فوت کرده‌اند و امکان افزایش آن نیز وجود دارد همچنین آمار مصدومین در شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود ۲۵۱ نفر گزارش شده.

,

حضور فرمانده سپاه عاشورا از ساعات اولیه وقوع زلزله

, حضور فرمانده سپاه عاشورا از ساعات اولیه وقوع زلزله,

فرمانده سپاه عاشورا که از ساعات اولیه وقوع زلزله در شهرستان میانه حضور یافته است وی در گفتگو با خبرنگار آناج با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: از اولین دقایق وقوع زلزله بیش از صد نفر از بسیجیان شهرستان میانه در مناطق زلزله زده حضور یافته و مشغول امداد رسانی اند.

,

سردار خرّم افزود: دو دستگاه خودرو سنگین هم‌اکنون توسط  سپاه به منطقه زلزله زده گسیل شده است. 

,

فرمانده سپاه عاشورا درباره ضرورت امداد رسانی فوری و سریع به زلزله زدگان گفت: سپاه عاشورا چادر، پتو، لوازم گرمایشی به منطقه زلزله زده گسیل خواهد کرد و در آواربرداری و ساخت مسکن برای حادثه دیدگان در کنار مردم خواهد بود. 

,

فرمانده ارشد سپاه در استان تاکید کرد: ما به عنوان فرزندان ملت هر اقدامی که به کاهش درد و آلام مردم زلزله زده کمک کند در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد.

,

دستور وزیر کشور به برخی مناطق شمال غرب کشور

, دستور وزیر کشور به برخی مناطق شمال غرب کشور,

وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب کشور در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

,

رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می باشند  و در صورت با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده ، امکانات و توانمندی های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

,

وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

,

ریزش کوه در جاده میانه-بستان‌آباد

, ریزش کوه در جاده میانه-بستان‌آباد,

مشایخی معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میانه: اداره راهداری شهرستان ماشین آلات لازم را جهت بازگشایی اعزام کرده و مشکل حاد نیست در روستاهای میانه مشکل داریم گزارشاتی از روستاها واصل شده که از صحت آنان اطلاعاتی دقیقی نداریم.

,

فرماندار سراب: 70 مصدوم شهرستان سراب سرپایی درمان شدند

, فرماندار سراب: 70 مصدوم شهرستان سراب سرپایی درمان شدند,

حدود ۷۰ نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده اند که با هماهنگی دهیاران و گروه های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

,

اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که تعداد 5 نفر از هم استانی های در این زلزله فوت کرده اند و بیش از 60 واحد مسکونی تخریب شده است. 

,

هلال‌احمر آذربایجان شرقی اعلام کرد: بخش ترک شهرستان میانه روستای ورنکش ۵ کشته داشته که عملیات آواربرداری از ۶۰ واحد ساختمان تخریب شده به پایان رسیده است.  در شهرستان میانه و روستای ورزقان بخش ترک، روستاهای هلمسی، برزریق، اشتینار ، قشلاق بخش ترک چندین واحد ساختمان تخریب شدند. اقلام امدادی از قبیل چادر و مواد غذایی از شهرستان میانه و تبریز بارگیری و به روستاهای زلزله زده ارسال شده است. بیش از ۶۵ روستا ارزیابی شده است، حدودا ۱۴ روستا تخریب شدند که بیشترین تخریب در روستای ورنکش و ۵ کشته هم مربوط به آن روستا است. 

,

پورمحمدی: امکان اسکان موقت فراهم شده است

,

پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شدت زلزله و تلفات آن گفت: از شدت پس لرزه ها کاسته شده. تلفات و خسارات جدی و نگران کننده نیست.  از ۸۰ روستای زلزله زده، ۶۰ روستا ارزیابی شده است. امکان اسکان موقت و آذوقه ۷۲ ساعته فراهم شده است.

,

وی افزود: ستادهای بحران استانی و شهرستانی تشکیل جلسه دادند و اکیپ های مختلفی به منطقه اعزام شدند.

,

تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان‌های زلزله‌زده باز است

, تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان‌های زلزله‌زده باز است,

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از بسته شدن محورهای مواصلاتی اصلی استان‌های زلزله‌زده نداشته‌ایم و تمامی محورها باز هستند و امکان تردد وجود دارد.

,

ساعت ۱۲ ظهر: محمدرضا هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفت‌وگو با آناج در خصوص آخرین وضعیت مصدومان زلزله آذربایجان اظهار داشت: تا به این لحظه در روستای ورنکش ۵ تن کشته و ۱۲ مصدوم بستری داریم، تعداد کشته‌ها بیشتر نشده و باقی مصدومان در اثر استرس بوده است.

,

وی با اشاره به حضور فرمانده سپاه، ارتش، استاندار و سایر مسئولین در منطقه گفت: اسکان اضطراری و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته آماده شده  و مطابق دستور استاندار به دلیل سردی هوا در حال تهیه کانکس هستیم.

,

مدیرکل مدیریت بحران از قرار دادن تعدای کانکس توسط سپاه استان در اختیار این ستاد نیز خبر داد.

,

وی با اشاره به تماس رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور با استاندار عنوان کرد: مسئولین کشوری و استانداران استان‌های معین نیز اعلام آمادگی برای کمک کرده‌اند.

,

هنربر با بیان اینکه به زودی شماره حسابی برای واریز کمک‌های مردمی اعلام خواهد شد، ابراز کرد: به بیش از ۴۰۰ منزل مسکونی در روستاهای میانه خسارت وارد شده است.

,

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گزارشی از اسکان موقت 3100 نفر در 776 چادر خبرداد.

,

۱۷:۲۳ بعد از ظهر: در حالیکه مسئولین و نیروهای نظامی استان در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان به ویژه در روستاهای میانه بودند، بار دیگر زلزله ۴/۸ ریشتری ترکمنچای را لرزاند. این زمین لرزه در شهرستانهای اطراف و تبریز نیز احساس شد.

,

ساعت 18.30: فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی به فرماندهان نیروی زمینی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و معاون پشتیبانی دستور داد نسبت به گسیل امکانات لازم برای سرعت بخشیدن به عملیات امدادی و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان از جمله اسکان موقت، تغذیه و خدمات بهداشتی و درمانی اقدام نمایند.

,

ساعت 19: تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات لازم و اعزام خادمیاران رضوی به مناطق زلزله زده دستور صادر کرد.

,

ساعت 21.34: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به صورت شبانه از روستای لزله زده ورنکش بخش ترکمانچای بازدید بعمل آورد و با ابلاغ تسلیت و همدردی مقام معظم رهبری به میان آسیب دیدگان منطقه رفت. ایشان همچنین با بررسی نحوه اسکان زلزله زدگان به امدادگران حاضر خداقوت گقت.

,

ساعت 23.00: با اطلاعیه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: کلیه دوره های تحصیلی شیفت صبح و عصر،  شنبه 18 آبانماه در مناطق میانه، سراب و بخش های ترکمانچایی، کندوان،مهربان، و کاغذکنان تعطیل می‌باشد.

,

ساعت 9.05 صبح هیجدهم آبان‌ماه: استاندار آذربایجان شرقی در بخش صبحگاهی خبر از فراهم شدن نیازهای اولیه زلزله زدگان خبرداد و نیازمندی مردم منطقه را به کمک های روزهای آتی اعلام نمود. وی همچنین از نیازمندی استان به منابع مالی کافی برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده خبرداد.

,

ساعت 9.33: مدیرعامل شرکت گاز ایران، آتش سوزی در شبکه گاز مناطق زلزله زده را تکذیب کرد.

,

دبیر کارگروه زلزله وزارت راه در برنامه تلویزیونی با بررسی علل کمتر بودن خسارات به نسبت دیگر زمین لرزه های کشور گفت: پیش بینی میکردم خرابی های زلزله بیشتر باشد.

,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در اثر زلزله 1500 واحد مسکونی در روستاهای میانه بین 10 تا 100درصد خسارت دیده اند، اظهار داشت: تاکنون 455 خانوار زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند و توزیع چادر برای اسکان موقت ادامه دارد.

,

 فرمانده نیروی انتظامی استان: شهروندان از مراجعه بی مورد به مناطق زلزله زده خودداری کنند

,  فرمانده نیروی انتظامی استان: شهروندان از مراجعه بی مورد به مناطق زلزله زده خودداری کنند,

سردار حسین عبدی روز شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده میانه اظهار کرد: پلیس به عنوان یگان فوریتی قبل از ساعت سه بامداد دیروز در روستاهای زلزله زده حضور یافت و بلافاصله با استقرار ایست بازرسی و پاسگاه جهت برقرای امنیت در این مناطق مستقر شد و هم اکنون امنیت کامل در مناطق آسیب دیده برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

,

وی با بیان اینکه تردد روان در محورهای مناطق آسیب دیده با حضور موثر ماموران پلیس راهور میسر شده است،افزود: از عموم شهروندان تقاضا می کنیم که در صورت نداشتن کار ضروری از حضور در منطقه خودداری کنند تا گروه های امدادرسان به سهولت رفت و آمد کرده و دستگاه های خدمات رسان نیز در انجام وظایف خود با مشکل مواجه نشوند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان: مردم بیماری های دام‌های خود را گزارش کنند

, مدیرکل دامپزشکی استان: مردم بیماری های دام‌های خود را گزارش کنند,

امیر حسین بهداد از آغاز سریع و به موقع اقدامات دامپزشکی از همان ساعات اولیه حادثه خبر داد و افزود: بر اثر وقوع زلزله در شهرستان های میانه و سراب، تعداد زیادی از احشام مردم این منطقه تلف شدند به طوری که طبق آمار جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در مجموع دو شهرستان، ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین تلف شده  و به بیش از ۲۷۰ جایگاه دامی خسارت وارد شده است.

,

وی گفت: همکاران ما در ادارات دامپزشکی شهرستان های میانه و سراب به ارزیابی تلفات دامی و خسارت های وارد شده به جایگاه های نگهداری دام پرداختند و جهت جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی در منطقه از سوی اداره کل دامپزشکی استان  موظف به جمع آوری سریع و دفن بهداشتی این لاشه ها شدند.

,

بهداد ادامه داد: اکیپ های واکنش سریع و فعال دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز به کمک نیروهای دامپزشکی شهرستان ها رفته و با حضور به موقع در شهرستان های زلزله زده جمع آوری لاشه ها را آغاز کرده اند که پس از دفن بهداشتی آنها اقدام به سمپاشی کامل می کنند، اما جهت جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری عفونی در مناطق زلزله زده، خود اهالی نیز باید با اکیپ های دامپزشکی همکاری نمایند تا هر چه سریع تر عملیات دفن بهداشتی لاشه های احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه های نگهداری دام به اتمام برسد.

,

وی با اشاره به اینکه دام های آسیب دیده در این زلزله نیز توسط دامپزشکی مورد مداوا قرار خواهند گرفت، از مردم مناطق زلزله زده خواست هرگونه تلفات و بیماری های دامی را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع اداره کل دامپزشکی  استان و شهرستان ها برسانند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

,

رضا رحمانی: تامین مواد غذایی مناطق زلزله‌زده توسط وزارت صمت

, رضا رحمانی: تامین مواد غذایی مناطق زلزله‌زده توسط وزارت صمت,

رضا رحمانی در جمع مردم روستای  زلزله زده ورنکش اظهار کرد: به تمامی واحدها دستور داده شده است تا هرچه ستاد بحران، مدیریت استانداری و فرمانداری اعلام می‌کند، تامین شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با تمام توان در خدمت زلزله زدگان هستیم و دستورات لازم برای تامین مواد مورد نیاز مانند ماشین آلات و مواد غذایی صادر شده است.

,

در ادامه این بازدید چند تن از اهالی روستای زلزله زده ورنکش میانه به نمایندگی از سایر اهالی به مطرح کردن مشکلات زلزله‌زدگان با وزیر صنعت معدن و تجارت پرداختند.

,

کمبود برخی اقلام غذایی و آب آشامیدنی، برودت هوا و عدم رسیدگی مناسب به مشکلات زلزله زدگان از جمله مشکلاتی است که زلزله زدگان این روستا با آن مواجه هستند و یکی از اهالی در این خصوص اظهار کرد: فقط افرادی به این روستا آمده، عکس گرفته و رفته‌اند و کسی به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کند.

,

در پایان، وزیر صنعت، معدن و تجارت با شنیدن گلایه‌های مردم، دستور رسیدگی بیشتر و قول پیگیری برای حل و مرتفع شدن مشکلات زلزله زدگان را در اسرع وقت داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه