اخبار داغ

۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق منهدم شد

۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق منهدم شد
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از انهدام ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور، از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رادیو اقتصاد، جمشید قسوریان جهرمی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از انهدام ۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه دیگر کالاهای انهدامی به صورت یکجا منهدم نمی شود، افزود: هم اینک برنامه امحا در سازمان اموال تملیکی به صورت تقویمی در آمده و ماهانه در هر استان به هر میزان کالایی که باید امحا شود، در همان استان اقدام خواهد شد.
,
 
,
وی همچنین اظهار داشت: حکم قضایی کالاهای قاچاق سلامت محور در کوتاه ترین زمان ممکن صادر می شود چون فساد پذیر و ایجاد مشکل می کنند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بقیه کالاها در پروسه دادرسی قرار می گیرد تا احکام قضایی صادر شود.
,
 
,
وی افزود: اگر قطعیت حکم قاچاق بودن کالاها صادر شد طبق مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین نامه های مربوطه بخشی از این اقلام بصورت فروش به شرط صادرات از کشور خارج می شود.
,
 
,
قسوریان جهرمی ادامه داد: فروش به شرط صادرات کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید داخلی صورت می گیرد.
,
 
,
وی گفت: این کالا ها بصورت مزایده فروخته و بوسیله خریدار از طریق گمرک به خارج از کشور صادر می شود.
,
 
,
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ارزش ریالی کالای قاچاق موجود در انبارهای این سازمان هم اکنون بین دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه قاچاق لطمات شدیدی به اقتصاد مملکت می زند، افزود: خوشبختانه مبارزه با کالای قاچاق طی چند ساله اخیر در کشور خوب بوده است.
,
 
,
قسوریان جهرمی اظهار امیدواری کرد: قاچاق در کشور به هیچ وجه اتفاق نیفتد تا مجبور به مبارزه شد چون ارز مملکت مصروف این موضوعات می شود.
,
 
,
وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از قاچاق کالا در جامعه تاکید کرد و گفت: قاچاق معضلی که خسارت های گسترده ای از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره به کشور وارد می کند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ارز تک نرخی در بحث کاهش قاچاق تاثیر گذار است اما موضوع قاچاق فقط تک نرخی شدن ارز نیست بلکه مباحث دیگری در این زمینه دخیل هستند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه