اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۵ هزار پرونده دعاوی کارگر و کارفرما در لرستان تشکیل شد

۵ هزار پرونده دعاوی کارگر و کارفرما در لرستان تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل 5 هزار و 287 پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان گفت: 4 هزار و 10 پرونده منجر به صدور رأی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علی آشتاب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۲۸۷ دادخواست کارگری در این اداره کل به ثبت رسیده که تعداد چهار هزار و ۱۰ پرونده منجر به صدور رأی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,


وی افزود: شوراهای سازش به‌منظور حل‌وفصل دعاوی، قبل از طرح در مراجع حل اختلاف به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند، طی امسال دو و هزار ۵۵۴ پرونده در این شوراها مطرح و ۵۴ درصد از آن‌ها به سازش منتهی شده است.

,
,


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: مراجع حل اختلاف به‌منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت‌نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته‌جمعی است تشکیل‌شده و در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸هیات تشخیص و ۱۱ هیات حل اختلاف فعالیت می‌کند.

,
,


آشتاب با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی و اشتغال پایدار درگرو حفظ بنگاه‌های اقتصادی و حمایت از تولید است گفت: مراجع حل اختلاف مصداق بارز سه‌جانبه گرایی بوده و در این راستا دولت می‌بایست نقش سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت قانونی را ایفا نماید و فضای کسب‌وکار با مشارکت و همدلی کارگران و کارفرمایان از هرگونه بحران و تشنج دورنگه داشته شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه