اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

انفجار اطلاعات، راهبرد نفوذ دشمن در شبکه‌های اجتماعی است/ امپراطوری رسانه‌ای استعمار، گردابی برای کاربران فضای مجازی

انفجار اطلاعات، راهبرد نفوذ دشمن در شبکه‌های اجتماعی است/ امپراطوری رسانه‌ای استعمار، گردابی برای کاربران فضای مجازی
حسن کاظمی گفت: اگر افراد سواد رسانه‌ای کافی نداشته باشند با ورود و استفاده از شبکه‌های اجتماعی قطعا در گرداب نفوذ دشمن قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" با بیان اینکه مهم ترین راهبردهای نفوذ در کاربران، انحصار اطلاعات است، گفت: شعار زیبای "آزادی اطلاعات و ارتباطات" یک سیاست استعماری آمریکایی است که در زمان پایان جنگ جهانی توسط این کشور در تمام دنیا طنین انداز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حسن کاظمی ادامه داد: این سیاست برای آمریکا آنقدر مهم و اصولی است که "جان فاستردالس" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، می گوید:" اگر قرار بود که اختیار داشته باشم فقط یک اصل دیگر، برای سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در نظر بگیرم، علاقه داشتم آن را بر اصل «جریان آزاد اطلاعات» استوار سازم."

,

وی افزود: استعمار با ایجاد انحصار رسانه ای و در اختیار گرفتن روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، ماهواره و اینترنت و ...و سردادن شعار آزادی ارتباطات و اطلاعات، در واقع آزادراهی را طراحی کرده است که در این «آزادراه اطلاعاتی» کاربران تنها اطلاعاتی رسانه ای که اراده کرده اند، می بینند و از دیدن اطلاعات حیاتی و یا مهم دیگر محروم می شوند.

,

مقام معظم رهبری در این زمینه می فرماید: "امروز جاده رسانه ای و ارتباطات، یک جاده دو جانبه و چند جانبه نیست، یک جاده یک طرفه است؛ یعنی باید گفت: آنچه را که صاحبان قدرت رسانه ای و امپراتوری رسانه ای می پسندند، با استفاده از علم و فن آوری پیشرفته، به زوایای دنیا منتشر و منعکس می کنند."

,

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه انفجار اطلاعات یکی از راهبردهای نفوذ دشمن در شبکه های اجتماعی است، تصریح کرد: از طریق ارایه حجم اطلاعات گسترده به کاربران باعث می شوند که آنان حتی فرصت بررسی بسیاری از آنها را نداشته باشند، چه برسد به تجزیه و تحلیل آن و همچنین می توان با انبوه سازی اطلاعات بی فایده و غیر اولویت دار، ذهن ملت ها را به چیزی مشغول کرده و آنان را از امور مهم باز دارند.

,

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای نفوذ در فضای مجازی، ارایه اطلاعات نادرست دانست و گفت: هرگاه اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می گیرد ناقص، آمیخته با باطل، جهت دار، همراه با مغالطه یا پنهان کردن بخشی از واقعیت باشد و صحت نداشته باشد در دایره اطلاعات نادرست می گنجد این روند به تصمیم گیری نا صحیح دولت ها و ملت ها منجر می شود.

,

وی افزود: استعمارگران، با استفاده از ترفندهای گوناگون و به کارگیری ظرفیت عظیم رسانه ای خود، اطلاعات نادرست را در اختیار کاربران قرار می دهند. توجیه افکار عمومی برای حمله انگلستان و آمریکا به عراق، بر اساس اطاعات نادرستی بود که دستگاه های تبلیغاتی در مدت زمان مناسب و با حجم عظیمی به سمت مخاطبان جهانی واریز کردند و افکار عمومی بر اساس این اطلاعات گمان می کردند که در عراق سلاح هسته ای وجود دارد، در حالی که دروغی بیش نبود.

,

این کارشناس با اشاره به اینکه باید نهضت سواد رسانه ای باید مانند نهضت سواد آموزی در دوران انقلاب همگانی شود، تاکید کرد: اگر افراد سواد رسانه ای کافی نداشته باشند با ورود و استفاده از این شبکه ها قطعا در گرداب نفوذ دشمن قرار می گیرند بنابراین باید با بصیرت و آگاهی وارد این فضاها شویم.

,

این مدرس دانشگاه ادامه داد: امروز جنگ عقاید و عقیده هاست. رآس پیتر یکی از پژوهشگران آمریکایی در پژوهش خود چنین می نویسد:"چرا بنیاد گرایان اسلامی از ما متنفرند؟ زیرا ما فرهنگ آنان را متزلزل کرده ایم. ما فیل های مهاجم نیستیم و در خیابان های شهرهای آنان رم نکرده ایم. ما موریانه هایی هستیم که تک تک ساختمانهای آنان را با ولع خویش فرو خواهیم داد. آنان با میلیون ها نکته کوچک در جنگ هستند. مسائل کوچکی مانند موسیقی راک، لباس جین، غذاهای سریع و فوری، فیلم ها و عروسک باربی و ...برگ های برنده ما هستند."

,

کاظمی در خاتمه خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات بنیادین شبکه های اجتماعی شناخت حیطه های گوناگون شخصیتی افراد است تا از طریق آن به لایه های مختلف ذهنی-شناختی، احساسی و رفتاری افراد دست یابند و با استفاده از روش هایی نسبت به تغییر ذهنیت، احساس و رفتار مخاطبان اقدام کنند بنابراین مخاطبان باید با آشنایی با راهبردهای نفوذ دشمن و آگاهی از این فضاها استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه