اخبار داغ

در دیدار با سرکنسول قزاقستان مطرح شد؛

ایجاد امکانات تجاری به دنبال برقراری ارتباط موثر با اتحادیه اوراسیا/ صادرات 10 میلیاردی محصولات کشاورزی و صنعتی استان کرمان در آینده‌ای نزدیک

ایجاد امکانات تجاری به دنبال برقراری ارتباط موثر با اتحادیه اوراسیا/ صادرات 10 میلیاردی محصولات کشاورزی و صنعتی استان کرمان در آینده‌ای نزدیک
صبح امروز نشستی با حضور جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان با سرکنسول قزاقستان در استان کرمان برگزار شد، در این نشست چگونگی روابط اقتصادی بین دو کشور تحلیل و بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز نشستی با حضور جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان با سرکنسول قزاقستان در استان کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این نشست سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت های فراوان اقتصادی در استان کرمان وجود دارد، از دیدگاه ما قزاقستان از نظر اقتصادی کشوری بسیار مهم است و ۲۵ شرکت و فعال اقتصادی کرمان با کشور قزاقستان مبادلات تجاری دارند.

,

وی افزود: استان کرمان قصد دارد صادرات 2 میلیارد دلاری خود را به ۱۰ میلیارد دلار برساند، در سال ۹۶ حدود ۵۴ میلیون دلار صادرات به قزاقستان از استان کرمان صورت گرفته که عمده آن مربوط به پسته بوده است.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: صادرات کرمان به قزاقستان می تواند در ارتباط با محصولاتی همچون خرما، صنایع فرآوری خرما و محصولات گلخانه‌ای صورت گیرد از این رو برای حل مشکلات ناشی از انتقال ارز، می توان از روش تهاتر و واردات محصولاتی مانند روغن خام، گندم، گوشت، برخی مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز در حوزه کشاورزی، استفاده کرد.

,

طبیب زاده به امضای تفاهم نامه بین ایران و کشورهای اوراسیا و آغاز اجرای آن از ششم آبان ماه جاری اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه قزاقستان یکی از کشورهای مهم اوراسیاست اتاق کرمان برای توسعه مبادلات تجاری با این کشورها، میز اوراسیا را تشکیل داده است.

,

اتحادیه اوراسیا تامین کننده مقاصد مورد نظر برای کالاهای ایران و کرمان

, اتحادیه اوراسیا تامین کننده مقاصد مورد نظر برای کالاهای ایران و کرمان,

وی مطرح کرد: کشورهای اتحادیه اوراسیا از جمله قزاقستان می تواند از مقاصد مورد نظر برای کالاهای ایران و کرمان را تامین کند، کرمان به دلیل برخی محدودیت ها مانند کم آبی نیاز به کالاهای تولیدی قزاقستان مانند برخی محصولات کشاورزی دارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: اتاق کرمان برای توسعه صادرات استان برنامه های متعددی را طرح ریزی کرده است و امیدواریم نشست آغازی برای فعالیت های اقتصادی بین کرمان و قزاقستان باشد.

,

طبیب زاده ادامه داد: امکان تولید بیشتر کالاهای مبادله شده بین ایران و قزاقستان، در کرمان وجود دارد و به جز محصولات کشاورزی، کرمان می تواند در تولید انرژی، تکنولوژی انرژی های تجدید پذیر و حوزه معدن به ویژه در اکتشاف و فرآوری معادن سرب و روی با قزاقستان روابط اقتصادی داشته باشد.

,

در ادامه این نشست عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی، یک چهارم باغ های ایران، 2 هزار و 400 هکتار کشت گلخانه‌ای، بیشترین تولید رطب مضافتی ایران، تولید گل و گلاب و گیاهان دارویی وجود دارد.

,

وی در رابطه با محصولات مربوط به کشت های فراسرزمینی تشریح کرد: کرمان نیازمند محصولاتی مانند کلزا، علوفه، ذرت، گندم، جو و یونجه است و چنانچه شرایط فراهم باشد سرمایه گذاران و کشاورزان ما آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و کشت در قزاقستان را دارند.

,

ایجاد امکانات تجاری به دنبال برقراری ارتباط موثر با اتحادیه اوراسیا

, ایجاد امکانات تجاری به دنبال برقراری ارتباط موثر با اتحادیه اوراسیا,

محمد صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست اظهار داشت: قزاقستان از ثبات سیاسی خوبی برخوردار است و در روابط خارجی، سیاست متوازنی را دنبال می کند از این رو ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری قزاقستان و ایران وجود دارد.

,

وی افزود: نیازهای طرفین در برقراری روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار است، با توجه به اینکه قزاقستان از کشورهای اسلامی تاثیرگذار به شمار می‌رود، گزینه مطلوبی برای ما ایرانی‌ ها محسوب می شود.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: کرمان، استانی بزرگ و دارای ظرفیت‌های اقلیمی و جغرافیایی بالایی است، استعدادهای کشاورزی مطلوبی دارد و با توجه به اینکه کرمان مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور است از این حیث می تواند در روابط با سایر کشورها مفید واقع شود.

,

بصیری خاطرنشان کرد: ایجاد میز تجاری در اتاق بازرگانی کرمان و ارتباط با اتحادیه اوراسیا در تسهیل و ایجاد امکانات تجاری روند موثری خواهد داشت.

,

وی در پایان ابراز داشت: در هفته گذشته استان کرمان در گام نخست دیپلماسی اقتصادی میزبان ۲۷سفیر و رایزن اقتصادی از ۱۵کشور آسیایی و اروپایی بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه