اخبار داغ

فقر 8 برابری سیاهپوستان آمریکا نسبت به سفیدپوستان در کمربند سیاه!/ شیوع بیماری انگلی در آمریکا پس از ده ها سال ریشه کن شدن

فقر 8 برابری سیاهپوستان آمریکا نسبت به سفیدپوستان در کمربند سیاه!/ شیوع بیماری انگلی در آمریکا پس از ده ها سال ریشه کن شدن
پس از بین رفتن میزان پیشرفت متوسط به واسطه رکود اقتصادی بزرگ آمریکا، سرمایه خانوارهای متوسط سیاهپوست در سراسر کشور دقیقا مانند 50 سال گذشته، یک دهمِ خانواده های سفیدپوست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مجله انگلیسی اِکونومیست درباره فقر ممتد در آمریکا به ویژه در میان سیاهپوستان نوشت، فقر در آمریکا با بیشترین تأثیر بر افراد رنگین پوست ادامه می یابد، اما تعیین اینکه چه مسائلی ناشی از تاریخ یا کدام به خاطر سیاست بد است دشوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, اِکونومیست,

فاضلاب توالت خانه سیار ویران شده "پامِلا راش" از طریق یک لوله پلاستیکی مستقیم به حیات خلوت راه دارد. این فاضلاب در هوای گرم بوی بسیار بدی می دهد. پشه ها در آنجا جمع می شوند و کودکان از بازی در آن مکان منع می شوند.

,

اما هنگامی که باران می بارد، این مواد زیاد می شوند و این امر اجتناب ناپذیر است، زیرا خاک شهرستان لوندز در آلاباما جایی که راش زندگی می کند به دلیل آهکی بودن غیر قابل نفوذ بوده و سیستم تخلیه فاضلاب عمومیِ مناسب برای مکان های کم جمعیت گران است.

,

تخلیه فاضلاب در مکان هایی با ساکنان فقیر که قادر به پرداخت هزینه آن نیستند به سیستم های خصوصی سپرده می شود. چمن های آغشته به فاضلاب بوی ناخوشایندی دارند و منجر به رشد کرم های قلاب دار و نهایتا اشاعه بیماری انگلی می شود.

,

این انگل که بین ساکنان آنجا تشخیص داده شده عمدتا به دلیل راه رفتن با پای برهنه روی فاضلاب ها انتقال می یابد.

,

 

,

, ,

این بیماری اغلب در کشورهای در حال توسعه مشاهده شده و پس از ده ها سال ریشه کن شدن دوباره در آمریکا یافت می شود.

,

شهرستان لوندز بخشی از "کمربند سیاه" است. این لفظ به منطقه زراعی حاصلخیز در جنوب آمریکا که کشت پنبه در آن انجام می شده و درصد زیادی از کارگران آن سیاهپوست بودند داده شده است.

,

علیرغم تمام ثروتی که از این مزارع به دست آمد، امروز افراد اندکی در آنجا مانده اند. درآمد متوسط خانوار تنها 29،785 دلار و نرخ فقر رسمی 30 درصد است. سه چهارم از ساکنان سیاهپوست هستند و 8 برابر بیشتر از سفیدپوستانِ این شهرستان از فقر رنج می برند.

,

سیاهپوستان سراسر آمریکا به طرز نامتناسبی فقیر هستند. بیش از 20 درصد آنها (2 برابر بیشتر از سفیدپوستان) در فقر به سر می برند.

,

پس از بین رفتن میزان پیشرفت متوسط به واسطه رکود اقتصادی بزرگ، سرمایه خانوارهای متوسط سیاهپوست در سراسر کشور دقیقا مانند 50 سال گذشته، یک دهمِ خانواده های سفیدپوست است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه