اخبار داغ

معاون امور هنری وزارت ارشاد اسلامی:

موسیقی نواحی شرح شریف سرزمین‌ها است

موسیقی نواحی شرح شریف سرزمین‌ها است
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : موسیقی نواحی شرح شریف سرزمین‌ها است و نغمه‌های این موسیقی در سوگ و سور، در ستایش و نیایش قرین آدمی و روایت‌گر زندگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"؛ سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شامگاه گذشته در مراسم افتتاح دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی در محل
کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان اظهار داشت: موسیقی نواحی نه‌ تنها پدیده‌ای شنیدنی
که نگارخانه‌ای دیدنی است.
وی گفت: جشنواره موسیقی نواحی،گردهمایی مشتاقانه‌ای است که پیر و جوان می‌خواهند از ارمغان دلپذیر هنر در گوش محرمان فرهنگ قصه‌های ناب زمزمه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",
,
,
,

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : موسیقی نواحی شرح شریف سرزمین‌ها است و نغمه‌های این موسیقی در سوگ و سور، در ستایش و نیایش قرین آدمی و روایت‌گر زندگی است.

,

حسینی تصریح کرد: نواهایی که نشان‌دار کوه و دشت و دریاست و با خاک و خورشید هم پیوند، نغمه هایی که موزه مضامینی است  و به مرحمت پنجه کاردان و حنجره هنردان، پنجره‌ها می‌گشاید به منظر گسترده فرهنگ از دیروز تا همیشه‌ای که صدا باقیست.

,

وی ادامه داد : موسیقی نواحی بدین صفت نه‌ تنها پدیده‌ای شنیدنی که نگارخانه‌ای دیدنی است حتی هرمان و هجران منظومه‌ها رنگ امید، کار و کوشش دارد.

,

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: از این روست که دغدغه تمامی دست‌اندرکاران نه صرف نغمه‌پردازی که ایجاد معرضی است برای گفت و گو، برای آنکه ببینیم و بدانیم از اقلیم رنگارنگ و اقوام مختلف نجد ایران چه گوهرها برای فردا
می‌توان ساخت.

,
,

حسینی تصریح کرد: دیروز را چراغ راه فردا قراردادن و امروز را با امید و وحدت و یکدلی سپری کردن حاصل ارزشمند این روزها است و  روزهایی که می‌تواند بر جذابیت‌های فراوان کرمان کریم بیفزاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه