اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

هدف مداحان انگلیسی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است/ جلسات روضه خانگی ساماندهی می‌شوند/ اجرای کنگره ملی شهدای مداح در سال آینده

هدف مداحان انگلیسی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است/ جلسات روضه خانگی ساماندهی می‌شوند/ اجرای کنگره ملی شهدای مداح در سال آینده
یوسف ارجونی با اشاره به اینکه باید مسیر باید مراقب جولان مداحان انگلیسی باشیم تا در دام تفکرات این نوع افراد قرار نگیریم گفت: رسالت و خصویات اولیه مداح، این است که رفتار و کردارش برای اهل‌بیت زینت باشد و جذب کننده مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در گفت‌‌وگو با صبح توس؛ پیرامون اهمیت تبیین عزاداری با شور و شعور در میان جوانان اظهار کرد: انبیا و اولیای الهی سختی ها و مصیبت های زیادی را در طول تاریخ بشریت داشته اند و همه اینها به منظور ترویج معارف دینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ستایشگری اهل‌بیت(ع)، فرصتی برای سوق دادن نسل جوانان به دینداری

, ستایشگری اهل‌بیت(ع)، فرصتی برای سوق دادن نسل جوانان به دینداری,

وی افزود: حوزه ستایشگری و مداحی اهل‌بیت(ع) فرصتی است که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسل جوان را بتوانیم به دین و دینداری سوق دهیم و در این مسیر شور همراه با شعور باید افزایش داشته باشد.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: مشاهده می شود سینه زنی هایی متفاوتی انجام می شود که خود همین عزاداری نیز می‌تواند معرفت افزایی کند، صرفا نباید موضوع شور حسینی مطرح باشد و در کنار آن باید شعور حسینی نیز مورد توجه قرار گیرد که البته جهش خوبی در این زمینه در سطح کشور شاهد هستیم.

,

وی با بیان اینکه بزرگان و پیشکسوتان این حوزه نیز تذکرات لازم را ارائه می دهند تا بر اساس فرمایش رهبری شور و شعور حسینی در عزاداری ها جایگاه خوبی را پیدا کند افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله طی دیدار با شعرا و مداحان نقشه راه جامعه شاعر و مداح را ترسیم می کنند و بارها نیز فرموده‌اند در کنار شور حسینی، شعور حسینی در عرصه هایی مانند بصیرت، دشمن شناسی، روشنگری و استکبارستیزی دارای اهمیت است.

,

انقلابی در مجالس اهل‌بیت(ع) رخ داده است

, انقلابی در مجالس اهل‌بیت(ع) رخ داده است,

ارجونی تصریح کرد: مجالس اهل بیت(ع) قبل از انقلاب نیز بود اما واقعا پس از پیروزی انقلاب در این حوزه هم انقلابی ایجاد شده است و در دفاع مقدس نقش بی بدیل مداحان و فضاسازی معنوی در جبهه ها بر هیچ کسی پوشیده نیست که موجب تقویت روحی رزمندگان بود و همه عملیات ها با نام و یاد ائمه و اهل بیت(ع) آغاز می شد.

,

وی با بیان اینکه همواره مداحان و ذاکران جلودار لشکر اسلام بودند افزود: چاشنی عملیات ها در دوران دفاع مقدس بحث مداحی اهل‌بیت(ع) بود و پس از ان نیز در دوره های مختلف نقش مداحان بسیار اثرگذار بود.

,

با قیام هیئت‌ها و مداحان، فتنه 88 در نطفه خفه شد

, با قیام هیئت‌ها و مداحان، فتنه 88 در نطفه خفه شد,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: در فتنه 88 و روز نهم دیماه هیئت های مذهبی حضور پیدا کردند و وقتی که فتنه به جایگاه اباعبدالله(ع) نزدیک شد هیئت ها و مداحان همگی قیام کردند و با این حرکت فتنه در نطفه خفه شد و معلوم شد که در بحث انقلاب نیاز به تقویت هیئت های تراز انقلاب داریم.

,

وی افزود: در دوره جدید مداحان انقلابی جوان پای کار هستند و رشد دارند و باید خودمان را نسبت به مبانی انقلاب اسلامی بیشتر بروزرسانی و تقویت کنیم.

,

ارجونی گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که امروز عرصه مداحی، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، اثرگذاری مداحی اهل بیت(ع) است و هر قدر اثرگذاری بالاتر باشد تمامی تلاش دشمن بر آن است که آفتی بر جانش بیندازد.

,

رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است

, رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است,

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است و ما برای اینکه از عرصه مداحی مراقبت کنیم منویات رهبر معظم انقلاب بهترین نقشه راه است لذا حتما باید در حوزه مداحی آسیب شناسی شود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید ویژه دارند موضوع «وحدت» است لذا باید همه تلاش ما بر حفظ وحدت اسلامی باشد.

,

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس گام دوم انقلاب شرایط را برای امت واحده اسلامی مهیا کنیم افزود: در این مسیر باید مراقب جولان مداحان انگلیسی باشیم تا در دام تفکرات این نوع افراد قرار نگیریم.

,

اختلاف‌افکنی، از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی است

, اختلاف‌افکنی، از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی است,

ارجونی تصریح کرد: یکی از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی بحث اختلاف افکنی است و از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف دریغ نمی کنند و در کشورهای پیشرفته نیز شبکه های ضد وحدت تلاش می کنند.

,

وی افزود: دشمن در پی اختلاف است لذا باید زندگی اهل بیت(ع) را بررسی کنیم چون همواره بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان تأکید شده و امروز نیاز است کارگاه های بصرت افزایی به منظور خنثی سازی خباثت های دشمن برگزار شود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه باید اسلام ناب را به تمام دنیا توسعه دهیم و این بدون موضوع وحدت میسر نخواهد بود خاطرنشان کرد: موصوع گام دوم انقلاب در رابطه با حرکتی تاریخی و آینده نگری است و مسیر انقلاب را مشخص کرده است.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم باید به نکاتی توجه شود چراکه این گام به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی است و باید در مسیر ظهور جان‌فشانی صورت گیرد و وظیفه مداحان در گام دوم انقلاب با این حجم از دشمنی مزدوران، افزایش خواهد یافت.

,

رسالت اولیه مداح، زینت بودن رفتارش برای اهل‌بیت(ع) باشد

, رسالت اولیه مداح، زینت بودن رفتارش برای اهل‌بیت(ع) باشد,

ارجونی ضمن با اهمیت دانستن نقش اثربخشی در هدایت عقلی و احساسی مداحان و حرکت در مسیر اهداف انقلاب گفت: تبیین مسیر انقلاب توسط مداحان می تواند به صورت هنرمندانه با کمک ابزار هنری صورت گیرد و در حرکت امت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود و باید بیش از این در تبیین و تشریح اهداف گام دوم انقلاب تلاش کنیم.

,

وی با اعلام اینکه رسالت و خصویات اولیه مداح، این است که رفتار و کردارش برای اهل‌بیت زینت باشد و جذب کننده مردم باشد افزود: مداح انقلابی دارای شاخصه هایی است و اگر بتوانیم هر دو را کنار هم قرار دهیم می توانیم به مداح تراز انقلاب دست پیدا کنیم

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور اظهار کرد: مسیر انقلاب حوزه اندیشه ای و فکری است و در راستای تقویت آن باید نیازهای امروز انقلاب و جامعه را بدانیم و آثار هنری از جمله مداحی در این مسیر تولید شوند.

,

وی ضمن اشاره به ابعاد حماسی و مظلومیت در مداحی افزود: طی این سالها درزمینه بعد مظلومیت بیشتر تلاش شده و بعد حماسی یکی از مواردی است که می تواند مداح را به حوزه «مدح انقلابی» نزدیک کند.

,

ارجونی تصریح کرد: شناخت عمیق از دشمن و نقشه های دشمن و خلق حماسه در رویارویی با دشمن می تواند یک مداح را به سوی تراز انقلابی سوق دهد و وقتی شعر خوب و ناب در اختیار مداح قرار می گیرد تأثیرگذاری خودش را خواهد داشت و آمادگی را داریم حمایت های خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

,

شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند

, شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند,

وی افزود: کمک رسانی دولت به این عرصه نیاز است و انتظارات خیلی بیشتر از اینهاست تا دستگاه های متولی دولتی در نقاطی که مسئولیت دارند، توجه کافی به این عرصه داشته باشند و البته تا امروز شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند و به نحو شایسته و خودجوش انجام دادند.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه حضور مداحان در همه عرصه فعال است و در اربعین مسئولیت هایی واگذار شده  موکب هایی در داخل کشور برپا شده است ادامه داد: حضور میلیونی مردم در اربعین و ایام آخر ماه صفر و مداحان و هیئت های گرانقدر نشأت گرفته از معنویت اهل بیت(ع) است و علی‌رغم هجمه های دشمن مجالس اهل بیت به صورت پرشور و منسجم تر برگزار می شود.

,

وی افزود: از مهم ترین فعالیت ها در حوزه بسیج مداحان، تربیت و توانمندسازی مداحان انقلابی در سطح کشور است و در این تربیت و آموزش بخشی به نوگلان حسینی و زینبی اختصاص یافته است.

,

ارجونی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با تلاش می‌توان از پایه و سنین نوجوانی در این حوزه قدم برداریم که بسیار مطلوب‌تر است و در حوزه ساماندهی جلسات روضه خانگی قدم برداشته شده تا شاکله مناسب برای جلسات خانگی برنامه ریزی شود.

,

وی با اشاره به اینکه قصد داریم بحث شناسایی شهدای مداح صورت گیرد و در سال آینده کنگره ملی شهدای مداح را اجرا کنیم افزود: در حوزه شعر باید ورود ویژه‌ای داشته باشیم لذا کانون تخصصی شعر آیینی در مجموعه های استانی راه اندازی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه