اخبار داغ

مدیر عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین خبر داد؛

اتمام ساخت مساکن روستای برفیان تا مردادماه سال آینده

اتمام ساخت مساکن روستای برفیان تا مردادماه سال آینده
مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) با بیان اینکه روستای برفیان به علت بارندگی و سیل اول سال دچار مشکل شد و با ایجاد شکاف عمیق در امتداد رشته کوه روستا تخریب شد گفت: اگر زیرساخت ها و مقدمات فراهم شود تمام واحد های مسکونی نهایتا تا برج چهار یا پنج سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ با اشاره به شرایط روستای برفیان تویسرکان که در سیل ابتدای سال با تخریب گستره ای روبرو شد اظهار داشت: این روستا به علت بارندگی و سیل اول سال دچار مشکل شد و با ایجاد شکاف عمیق در امتداد رشته کوه، روستا تخریب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: با توجه به اینکه روستای برفیان، مثل بسیاری از روستاهای دیگر در دامنه ارتفاعات ساخته شده است ایجاد این شکاف اتفاقی است که ممکن است دوباره رخ دهد و خانه ها خراب شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم محل روستا را جابه جا کنیم.

,

مدیر فنی و عمرانی بسیج سازندگی همدان با اشاره به اینکه پس از مطالعات و بررسی ها قرار شد روستا به پایین دامنه منتقل شود تصریح کرد: در حال حاضر سایت آماده و نقشه برداری و خاک برداری نیز انجام شده و ساخت ۵۰ واحد قطعی می باشد.

,

رحیمی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ واحد به بانک معرفی شدند و پرونده آنها برای گرفتن تسهیلات از طریق بنیاد مسکن تشکیل شده است عنوان کرد:  ۱۰واحد دیگر به دنبال کارهای بانکی و ضمانت هستند و در حال حاضر کارهای مقدماتی در حال انجام است تا نقشه ها بازنگری نهایی و جهت اجرا ابلاغ شوند.

,

وی با تاکید براینکه به محض ابلاغ سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین همدان، شروع به ساخت وساز خواهند کرد ادامه داد: گروه های جهادی و پیمانکاران مربوطه را شناسایی کردیم و منتظر تایید نهایی نقشه های ساختمان هستیم.

,

مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی همدان با اشاره به اینکه در هر پروژه ۳ گروه جهادی حضور خواهند داشت اظهار کرد: اگر زیرساخت ها و مقدمات فراهم شود تمام ساخت مساکن نهایتا تا برج چهار یا پنج سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

,

رحیمی ادامه داد: بنیاد مسکن به این خانوار ها ۵۰ میلیون تومان وام می دهد و مابقی هزینه ساخت از کمک مساجد و تعهدی که سپاه دارد تامین می شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه برخی زیرساخت ها مثل آب، برق و گاز در اختیار و تعهد ما نیست و باید همزمان با ساخت و ساز ها پیشرفت فیزیکی داشته باشد گفت: ساخت منازل در این روستا منطبق با اخرین آیین نامه های ساخت و ساز و استاندارد ها است و همه منازل یک طبقه و در برابر زلزله مقاوم خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه