اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی:

۲۶ عنوان برنامه ویژه هفته کتاب در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

۲۶ عنوان برنامه ویژه هفته کتاب در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: طی هفته کتاب سال جاری، ۲۶ عنوان برنامه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، جواد زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب برگزار شد، اظهار داشت: کتاب یکی از مظاهر رشد فرهنگی جامعه است و در کانون به عنوان کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان پرداختن به این اصل از وظایف مهم کانون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: ۲۳ آبان تا یک آذر سال جاری به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده و در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برای هفته کتاب ۲۶ عنوان برنامه شاخص در قالب بیش از ۱۰۰ مورد برگزار می کند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این برنامه ها در ۲۳ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار و ۴ مرکز پستی طراحی و اجرایی می شود، ابراز کرد: مسابقه عکس از برنامه های اصلی است که امسال لحظات متعالی کودکان سوژه مسابقه عکاسی بوده و در پایان با برپایی نمایشگاه این تصاویر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

,

زاهدی با بیان اینکه «یک کتاب؛ یک خاطره» عنوان برنامه دیگر است، گفت: اهدای کتاب در مدارس و مساجد و بیمارستان ها، برپایی کارگاههای چگونه کتابخوان شویم، کارگاه ساخت شخصیت های عروسکی، اجرای نمایش عروسکی از کتابهایی که کودکان در کانون آن ها را خوانده اند و نیز تقدیر از نویسندگان کوچک امسال در برنامه خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه ئبرنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشتمل بر بخش های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی  است، افزود: علاوه بر برپایی کارگاه های نقد کتاب و کتاب سازی، با توجه به اینکه کودکان علاقه دارند تا نویسندگان و تصویرگران کتابها را از نزدیک ببینند، برنامه های یک کتاب یک خاطره و به صرف چای، دیدار کودکان با نویسندگان کتاب را خواهیم داشت.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در شهرهای مختلف استان نمایشگاه های کتاب دایر خواهد شد که طی آن در تمام مراکز کانون در شهرها کتب مختلف عرضه می شوند.

,

زاهدی تاکید کرد: ۲۵ آبان عضویت در کتابخانه های کانون به صورت رایگان انجام می شود.

,

وی اذعان کرد: آذربایجان غربی ۲۵ و ۲۶ آبان میزبان قصه گویانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین به تعداد ۲۵ قصه گو خواهد بود که با حضور داوران ملی رقابت می کنند و ۵ قصه گو برای شرکت در جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی انتخاب خواهند شد.

,

گفتنی است بنا به گفته های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی امسال ۴۳۸ هزار نفر در برنامه های کانون طی ۷ ماه سال جاری حضور یافته اند و طی این مدت بیش از ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت داده شده، ۲۲ هزار عضو جدید و تمدید شده طی ۷ ماه گذشته به کانون افزوده شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه