اخبار داغ

پژوهشگران آمریکایی:

گوگل پزشک نیست!

گوگل پزشک نیست!
بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که جستجوی نشانه‌های بیماری در گوگل، در بسیاری از موارد به تشخیص نادرست و نگرانی منجر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیلی‌میل، بررسی‌های پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهند که از هر پنج نفر، دو نفر پس از مراجعه به گوگل، خود را مبتلا به بیماری‌های وخیم می‌پندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این بررسی که روی دو هزار نفر آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد که ۴۳ درصد داوطلبان، با جستجوی نشانه‌های بیماری در گوگل، به این باور می‌رسند که به بیماری جدی و خطرناکی مبتلا هستند.
,
 
,
در این بررسی مشخص شد که ۶۵ نفر از داوطلبان، از اینترنت برای تشخیص بیماری استفاده می‌کنند؛ در حالی که ممکن است اینترنت، نتایجی متفاوت با مشکل آنها نشان دهد که حادتر و خطرناک‌تر نیز باشند.
,
 
,
۷۴ درصد کسانی که به جست و جو در اینترنت پرداخته بودند، اظهار داشتند که جستجو در مورد نشانه‌های بیماری، بیش از اینکه به کنترل اضطراب کمک کند، آنها را درباره سلامتی خود نگران کرده است. دلیل این نگرانی، پاسخ‌هایی است که در حوزه پزشکی از سوی گوگل عنوان می‌شوند و در بیشتر مواقع، کمتر از ۴۰ درصد مورد اطمینان هستند.
,
 
,
پژوهشگران دریافتند که جستجو در اینترنت، نخستین انتخاب همه داوطلبان نیست و نیمی از آنها ترجیح می‌دهند که ابتدا به پزشک مراجعه کنند اما حدود ۲۶ درصد داوطلبان که با توصیه‌های اینترنتی نجات یافته‌اند، از دیدن پزشک خودداری می‌کنند. بخشی از این خودداری، به خاطر هزینه درمان، بخشی به خاطر باور نداشتن به پزشکان و بخش دیگری نیز به خاطر نداشتن زمان کافی است. پژوهشگران در این بررسی، عوامل دیگری را نیز برای خودداری از مراجعه به پزشک مشخص کردند که توضیح بهتر، هزینه کمتر و برنامه‌ریزی بهتر را در بر می‌گیرد.
,
 
,
دکتر "رابرت موردکین"(Robert Mordkin)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این بررسی نشان می‌دهد که شمار بالایی از مردم، با نشانه‌های منفی زندگی می‌کنند که درک درستی از آنها ندارند. بسیاری از این نشانه‌ها، مربوط به بیماری تیروئید هستند.
,
 
,
وی افزود: اگرچه کسب اطلاعات، کار درستی است اما باید به اهمیت آزمایش‌های واقعی نیز توجه داشت. حقیقت این است که بیش از نیمی از بزرگسالان برای کسب اطلاع در مورد نشانه‌هایی که در خود می‌بینند، به گوگل مراجعه می‌کنند؛ در حالی که مراجعه به پزشک با وجود نیاز به زمان و هزینه می‌تواند به بررسی و مدیریت بهتر سلامتی کمک کند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه