اخبار داغ

لیلا کردبچه در گفتگو با دانا؛

کتبی که ارزش ادبی ندارند در چند سال گذشته بدون ملاحظه چاپ شدند/ گرانی کاغذ سرانه کتابخوانی را پایین‌تر آورد

کتبی که ارزش ادبی ندارند در چند سال گذشته بدون ملاحظه چاپ شدند/ گرانی کاغذ سرانه کتابخوانی را پایین‌تر آورد
لیلا کرد بچه شاعر گفت: کتاب وضعیت جالبی ندارد، مسئله گرانی کاغذ و بی اعتمادی مخاطبان همزمان با هم تاثیر بسیار بدی روی صنعت نشر و چاپ کتاب گذاشته است.
[

لیلا کردبچه شاعر و نویسنده در خصوص وضعیت کتاب و کتاب خوانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: کتاب وضعیت جالبی ندارد، مسئله گرانی کاغذ و بی اعتمادی مخاطبان همزمان با هم تاثیر بسیار بدی روی صنعت نشر و چاپ کتاب گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: به دلیل این که در چند سال گذشته، تقریبا 6 سال گذشته سیل عظیمی از کتاب هایی که ارزش ادبی ندارند بدون هیچ ملاحظاتی چاپ شده اند و مردم اعتمادشان را به کتاب ها و ناشران از دست داده اند، افرادی که خودشان هزینه کتابشان را تقبل کرده اند تا کتابشان چاپ شود، تعداد انبوه چنین کتاب هایی مخاطب را بی اعتماد کرده است.

,

این شاعر جوان اظهار داشت: مسئله گرانی کاغذ باعث شده است که ناشران حتی برای کتاب های خوب هم توانایی هزینه کردن نداشته باشند، چه بسا خیلی از ناشران برای به چرخش در آمدن چرخه اقتصادی خودشان در حال حاضر حتی کتاب بی کیفیت پولی را به کتاب های خوبی که خودشان باید سرمایه گذاری کنند ترجیح دهند.

,

کردبچه اذعان داشت: مردم ما اهل مطالعه هستند، فضای مجازی باعث شده مردم از سمت مطالعه کاغذی به سمت مطالعه فضای مجازی سوق پیدا کرده اند، این هم مزایا و هم معایبی دارد، مزایای آن این است که طیفی از کتاب خوان ها را به این سمت سوق داده که دیگر کتاب تهیه نکنند و یک بخش هایی از کتاب مورد نظر را در فضای مجازی ببینند که خوب هست یا خیر، حتی ممکن است فضای مجازی از خریدن کتاب بی نیازشان کند، مخصوصا در مجموعه شعر این اتفاق می افتد.

,

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی که مخاطب کتاب خوان شعری را در فضای مجازی می خواند ممکن است دیگر آن کتاب را نخرد، این از معایب آن است؛ از مزایای دیگر آن این است که یک طیف عظیمی از مردم که اصلا اهل مطالعه نبوده اند، فضای مجازی به سمت مطالعه هدایتشان کرده است یعنی کسانی که اصلا حاضر نبودند چیزی بخوانند می بینیم که دائم در این کانال ها و فضای مجازی مطالب متنوعی می خوانند.

,

لیلا کردبچه در پایان گفت: در فضای مجازی از هر مطلب محدود اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهدف یعنی مخاطب اگر خودش در یک حوزه بخواهد خیلی حرفه ای به اطلاعاتی دست پیدا کند می داند که فضای مجازی اصلا کافی و کامل نیست و باید به سمت کتاب برود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه