اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک جوان کارآفرین مطرح شد؛

جوانان می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملی کنند/ حمایت کمیته امداد از اشتغال در مناطق مرزی

جوانان می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملی کنند/ حمایت کمیته امداد از اشتغال در مناطق مرزی
یک جوان کارآفرین در استان سیستان و بلوچستان گفت: جوانان منتظر ایجاد اشتغال از طرف دولت و کارهای پشت میزنشینی نباشند بلکه خودشان با همکاری نهادهای حمایتی شرایط ایجاد اشتغال را برای خود و حتی چند نفر دیگر فراهم کرده و به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار خاورستان، شغل و کسب درآمد مسئله بسیار مهمی برای هر جوانی است و بسیاری از جوانان امروزی برای اشتغال، ادامه تحصیل داده و با گذراندن چند سال در رشته تحصیلی مورد نظرشان در آرزوی شاغل شدن در پُست‌های دولتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش , خبرنگار خاورستان, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ، شغل و کسب درآمد مسئله بسیار مهمی برای هر جوانی است و بسیاری از جوانان امروزی برای اشتغال، ادامه تحصیل داده و با گذراندن چند سال در رشته تحصیلی مورد نظرشان در آرزوی شاغل شدن در پُست‌های دولتی هستند.,

بسیاری از جوانان در کشور و استان خراسان جنوبی هستند که چندین سال در رشته‌ای تحصیل کرده و بعد از فارغ‌التحصیلی نه‌ تنها مشغول بکار نمی‌شوند بلکه چندین سال را در انتظار شغل مورد نظر در آزمون‌های استخدامی متعدد شرکت می‌کنند و هیچ تضمینی هم برای اشتغال آن‌ها وجود ندارد.

,

در سال‌های اخیر که بحث اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی در کشور مطرح شده، با حمایت سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) جوانان و بسیاری از افرادی که توانایی ایجاد اشتغال برای خود و حتی افراد دیگر را داشتند به آرزوی دیرینه‌شان دست پیدا کردند.

,

پرورش بوقلمون و اشتغال‌زایی برای 5 نفر

, پرورش بوقلمون و اشتغال‌زایی برای 5 نفر, پرورش بوقلمون و اشتغال‌زایی برای 5 نفر,

صبح یک روز پاییزی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان بخش مود شهرستان سربیشه به سمت روستای فال حرکت کردیم تا تلاش و همت جوانان دهه هفتادی که کمر بر آبادکردن روستایشان بسته‌اند، از نزدیک مشاهده کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

علی عربی و محمد عبدالهی دو جوان روستای فال که خواهرزاده و دایی نیز هستند اقدام به پرورش بوقلمون کرده و در کنار این کار با پرورش ماهی و کار کشاورزی برای پنج نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

,

عربی در خصوص اشتغالی که ایجاد کرده، اظهار کرد: پدربزرگم در روستای فال به کار کشاورزی مشغول بود و با توجه به این‌که سنی از وی گذشته بود، دایی‌هایم نیز در انجام کارهای کشاورزی با پدربزرگ همکاری می‌کردند.

,

تحصیل در دانشگاه را رها کردم

, تحصیل در دانشگاه را رها کردم,

وی افزود: من در رشته کامپیوتر-نرم‌افزار و دایی‌ام در رشته الکتروتکنیک دانشگاه زاهدان تحصیل می‌کردیم و گاهی در انجام کارهای کشاورزی به پدربزرگ کمک می‌کردیم اما من بعد از دو ترم تحصیل تصمیم گرفتم ادامه تحصیل ندهم و به یک کار تولیدی مشغول شوم.

,

این جوان کارآفرین بیان کرد: چون پدربزرگم در محل زمین کشاورزی خود زمین بلااستفاده و استخر ذخیره آب داشت به فکر ایجاد فضایی جهت پرورش بوقلمون و پرورش ماهی افتادم و با استقبال پدربزرگ و دایی‌ها نسبت به تحقق تصمیمم اقدام کردم.

,

عربی افزود: ابتدای کار ۱۰ میلیون تومان از یک نفر قرض و با کمک و حمایت‌های روحی و فکری پدربزرگ و دایی کار را آغاز کردم و با احداث فضایی در دو طبقه با ابعاد حدود ۱۰۰ مترمربع اقدام به پرورش بوقلمون کردیم.

,

دریافت تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی(ره)

, دریافت تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی(ره),

وی با بیان این‌که حدود سه سال قبل کارشان را آغاز کردند، عنوان کرد: بعد از آغاز بکار از کمیته امداد امام خمینی(ره) و چند بانک تسهیلات دریافت کردیم و کارمان را توسعه دادیم به‌گونه‌ای‌ که اکنون حدود ۱۵۰۰ قطعه بوقلمون و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه درگردش داریم.

,

این جوان کارآفرین گفت: گوشت بوقلمون را به زاهدان می‌فرستیم و هر کیلو ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسانیم.

,

عربی اظهار کرد: اگر مشتری برای خرید جوجه بوقلمون زنده داشته باشیم جوجه‌ها را به فروش می‌رسانیم و خوشبختانه در بحث بازار فروش مشکلی نداریم.

,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به خرید دستگاه جوجه کشی جهت توسعه کار خود، بیان کرد: در حال حاضر تنها مشکل ما نداشتن برق برای فضای پرورش بوقلمون است که در محل زمین کشاورزی واقع شده است و در خصوص تهیه دان نیز مشکلی نداریم.

,

این جوان کارآفرین گفت: در کنار پرورش بوقلمون پرورش ماهی کپور و کار کشاورزی انجام می‌دهیم.

,

عربی با اشاره به این‌که در حال حاضر با خودش ۵ نفر در این چرخه اشتغال‌زایی مشغول بکار هستند، گفت: به دو نیروی کاری که از روستای مجاور با ما همکاری دارند روزانه ۵۰ هزار تومان دستمزد می‌دهم.

,

وی عنوان کرد: تاکنون همکاری کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات بسیار خوب بوده و از جهاد کشاورزی نیز درخواست دریافت تسهیلات داشته‌ایم که امیدوارم به زودی محقق شود.

,

توانایی ایجاد کشتارگاه صنعتی برای بوقلمون داریم

, توانایی ایجاد کشتارگاه صنعتی برای بوقلمون داریم,

این جوان کارآفرین بیان کرد: اگر همکاری در بحث دریافت تسهیلات با ما وجود داشته باشد توانایی ایجاد کشتارگاه صنعتی برای بوقلمون را داریم.

,

این جوان کار آفرین که ۲۴ سال سن دارد خطاب به جوانان گفت: منتظر ایجاد اشتغال از طرف دولت و کارهای پشت میزنشینی نباشند بلکه خودشان با همکاری نهادهای حمایتی شرایط ایجاد اشتغال را برای خود و حتی چند نفر دیگر فراهم کرده و به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.

,

وی از حضورش و کار در روستا بسیار احساس خرسندی کرد و افزود: روستاها را نباید ترک کرد بلکه با ایجاد شغل باید شرایط بازگشت به روستا و شور و نشاط بین روستائیان را فراهم کرد.

,

اعتبار 50 میلیون تومانی جهت اشتغال روستایی

, اعتبار 50 میلیون تومانی جهت اشتغال روستایی,

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در خصوص ایجاد بنگاه اشتغال‌زایی و اقتصادی، گفت: خوشبختانه کمیته امداد در سال‌جاری در بحث اشتغال روستایی به ویژه در شهرستان‌های مرزی اعتبارات خوبی در نظر گرفته است.

,

وی افزود: برای سال‌جاری سرانه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده و به ازای بکارگیری هر نفر نیروی کار چنان‌چه از مددجویان امداد یا وابسته به خانواده مددجو باشد نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر به کارفرما پرداخت می‌شود.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در شهرستان‌های مرزی در صورت ایجاد اشتغال برای ۵ نفر و پرداخت حقوق طبق قانون کار و بیمه‌کردن افراد، امداد تا دوسال حق بیمه افراد و کارفرما را نیز پرداخت می‌کند.

,

بنابراین‌گزارش؛ در شرایطی که کمیته امداد توجه خاصی به روستاهای شهرستان‌های مرزی و اشتغال روستایی دارد، می‌طلبد مردم روستاها به جای مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی با دریافت تسهیلاتی که درصد سود پایینی دارد به فکر راه‌اندازی شغل و فراهم‌کردن زمینه اشتغال برای چند نفر دیگر باشند؛ همان‌گونه که این دو جوان اهل روستای فال برای ۵ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

,

با همکاری نهادهای حمایتی و انقلابی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) "ما می‌توانیم" به راحتی عملیاتی می‌شود و نشان خواهیم داد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا هیچ تأثیر سوئی در عزم و اراده جوانان ایران زمین ندارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه