اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر:

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر/ زمینه اشتغال بیش از 250 نفر فراهم شد

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر/ زمینه اشتغال بیش از 250 نفر فراهم شد
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از آغاز برداشت ذرت خبر داد و گفت: امسال بیش از۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه ۳۰ درصد ذرت علوفه ‌ای تولیدی شهرستان در سیستان و بلوچستان و ۷۰ درصد دیگر به خارج از این استان فرستاده می شود، افزود: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر سطح وسیعی از زمین‎های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می رود و امسال نیز پیش بینی می‌شود ۳۵ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع کشاورزی شهرستان برداشت شود.

وی زمان کشت محصول ذرت را اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و افزود: برداشت ذرت علوفه ‌ای در ایرانشهر از  نیمه دوم آبان شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش ۱۵درصدی کشت ذرت تصریح کرد: به منظور حمایت از کشاورزان ذرت کار ۴۵ تن بذر و۶۰۰ تن انواع کود تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ذرت علوفه ای ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به استان های همجوار از جمله خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خراسان شمالی و اصفهان نیز عرضه می شود.

فیاضی بیان کرد: بیش از۲۵۰نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در ایرانشهر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه