اخبار داغ

در طرح خرید حمایتی زعفران انجام خواهد شد؛

پرداخت ۳۰ درصدی هزینه زعفران خریداری شده به کشاورزان/ تحویل ۴ کیلو زعفران خشک به ازای هر هکتار

پرداخت ۳۰ درصدی هزینه زعفران خریداری شده به کشاورزان/ تحویل ۴ کیلو زعفران خشک به ازای هر هکتار
فرماندار رشتخوار گفت: کشاورزان می توانند با تایید دهیاری و شورای روستا به ازای هر هکتار تا سقف 4 کیلو زعفران خشک امسالی را تحویل اداره تعاون روستایی در رشتخوار دهند، 30 درصد هزینه زعفران تحویلی کشاورزان در ابتدا تحویل محصول و پس از تعیین عیار آن در آزمایشگاه پرداخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خالقداد عرب فرماندار رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار، صبح توس، در رابطه با چگونگی نحوه خرید حمایتی محصول زعفران در رشتخوار گفت: در طرح خرید حمایتی محصول زعفران با برنامه ریزی جهاد کشاورزی رشتخوار و تهیه فرم های مربوطه در هر روستا هر کشاورز زعفران کار می تواند با تایید شورا و دهیاری آن روستا به ازای هر هکتار سطح زیر کشت این محصول تا سقف ۴ کیلو زعفران خشک امسالی را به اداره تعاون روستایی در رشتخوار تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی خرید زعفران امسال در رشتخوار بستگی به میزان برداشت این محصول با توجه به شرایط آب و هوایی دارد، گفت: محصول زعفران خریداری شده کشاورزان امسال نیز در  ۴ رده قیمتی از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۹ میلیون تومان، ۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که عیار و نوع محصول تحویلی کشاورزان پس از بررسی در  آزمیشگاه نرخ گذاری و تعیین خواهد شد.

فرماندار رشتخوار در رابطه با نحوه پرداخت هزینه های زعفران خریداری شده در طرح حمایتی خرید زعفران، نیز گفت: ۳۰ درصد هزینه زعفران خشک خریداری شده کشاورزان پس از تعیین و تایید آزمایشگاه در ابتدا به کشاورزان پرداخت و مابقی به صورت تقسیط توسط دولت پرداخت خواهد شد.

عرب همچنین در رابطه با راه اندازی بازار خرید و فروش گل زعفران گفت: در تلاش هستیم تا در صورت امکان با همکاری شهرداری رشتخوار همزمان به اوج رسیدن برداشت محصول زعفران در این رشتخوار تعدادی غرفه در سطح شهر راه اندازی و خرید و فروش گل زعفران نیز به صورت متمرکز در رشتخوار دنبال شود.

شایان ذکر است، در دوره قبل خرید حمایتی محصول زعفران بیش از 8 تن زعفران خشک در رشتخوار از کشاورزان خریداری شده است، شهرستان رشتخوار هم اکنون با سطح زیر کشت 6300 هکتاری طلای سرخ از جمله مهترین تولید کنندگان محصول زعفران در استان و کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه