اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت فریدونکنار اعلام کرد

وجود ۴ هزار بیمار دیابتی در فریدونکنار

وجود ۴ هزار بیمار دیابتی در فریدونکنار
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با اعلام اینکه نزدیک به ۴ هزار بیمار دیابتی در این شهرستان وجود دارد گفت: کم‌توجهی به بیماری دیابت عوارض زیادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسن ساتری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به فرارسیدن هفته ملی دیابت، اظهار کرد: بیماری دیابت به صورت معمول یک بیماری موروثی است که اگر در خانواده‌ای این بیماری وجود داشت سایر افراد باید مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند.
 
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دیابتی باید تحت نظر پزشک باشند تا تشخیص زودرس انجام شده و قند آن‌ها کنترل شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: افزایش قند، مصرف مواد مخدر و چربی در تخریب ارگان‌های حیاتی انسان‌های دارای دیابت موثر است که اگر تشخیص زودرس و کنترل آن انجام شود، بیماران می‌توانند مانند انسان عادی به زندگی خود ادامه دهند.

ساتری یادآور شد: سه هزار و ۷۰۰ نفر بیمار دیابتی شناسایی شده در فریدونکنار وجود دارد که البته این رقم بیشتر است و برخی افراد به دلیل اینکه هنوز خودشان را معرفی نکرده‌اند و مراحل آزمایش آن‌ها انجام نشد شناسایی صورت نگرفت و به همین خاطر در آمار بیماران دیابتی شهرستان قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه پایش بیماران به صورت مداوم انجام می‌شود، ادامه داد: در هر هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ بیماران دیابتی سطح شهر در کلینیک دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار ویزیت می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: در روستاها پیگیری بهتری می‌شود که بهورزان روستاها به صورت دائم بیماران را تحت نظر داشته و درصورت نیاز به پزشکان مرکز و پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

ساتری تاکید کرد: توصیه ما به بیماران دیابتی این است که داروهای خود را مرتب مصرف کنند و آزمایشات را هم انجام دهند، همچنین به صورت سالانه باید چشم، قلب و کلیه این بیماران کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: دیابت عوارض زیادی از جمله کوری، سکته قلبی، سکته مغزی، از بین رفتن کلیه‌ها، زخم و در نهایت قطع پاها دارد که اگر بیماران نسبت به کنترل دیابت خود کم‌توجهی کنند این موارد به سراغ آن‌ها می‌آید.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه