اخبار داغ

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین:

بیش از هزار معتاد طی سال جاری دستگیر شدند

بیش از هزار معتاد طی سال جاری دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۴۹۵ نفر معتاد در شهرستان قزوین دستگیر شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، سرهنگ رسول فراهانی در  نشست مشترک نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد که دیروز با حضور  مسئولین دستگاه‌های متولی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۴۹۵نفر معتاد در شهرستان قزوین دستگیر شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: متاسفانه آمار دستگیری معتادان در استان افزایش یافته که نیازمند بررسی جدی‌تر دستگاه‌های متولی در زمینه اعتیاد است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۹ خرده فروش و ۱۱۹ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

,

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد از جرائم شهرستان قزوین در حوزه جرائم خرد صورت می‌گیرد، گفت: خواهشمندیم که ادارت از ظرفیت کارگران و معتادان برای اشتغال زایی استفاده کنند و همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در شهرستان قزوین اردوگاه‌هایی جهت حرفه اموزی معتادان صورت گیرد و ما آمادگی هر نوع همکاری با دستگاه‌ها را داریم.

,

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در این مراسم اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم از حیث تصویب مصوبات خروجی خوبی داشت اما آنچه مدنظر ما بوده، این است مصوبات جلسات جنبه عملیاتی و اقدامی به خود بگیرد.

,

وضعیت مراکز اعتیاد خوب نیست

,

علی فولیان افزود: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر وجود داشت اما علی‌رغم این اقدمات، هنوز وضعیت مراکز اعتیاد خیلی خوب نیست.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای انجام وظایف قزوین هم همگام با استان‌های دیگر وظایف خود را بررسی کرده و در حوزه پیشگیری گام برداشته چراکه اعتیاد به عنوان ابر آسیب تولیدکنندن جرم است و میزان پرونده‌های موجود در دستگاه قضا به این معظل باز می‌گردد لذا ضرورت دارد دستگاه‌های زیربط در این زمینه همکاری داشته باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات مقام مظم رهبری این موضوع مبنای قانون برنامه ششم توسعه قرار گرفته، هدف از این جلسات اقدامات عملیاتی است تا شاهد نتایجی در راستای تحکیم خانواده و کاهش ورودی آمار ورودی پرونده به دستگاه‌های قضایی باشیم.

,

فولیان ادامه داد: عمدتا بهزیستی در حوزه تخصیص اعتبار در بخش اعتیاد گله مند بود و نیاز به پیگیری این امر می‌باشد.

,

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین ابراز کرد: ما نباید مراکز نگهداری و سرپناه افراد معناد را به صرف صدور مجوز بسپاریم چرا نظارت لازم بر کمپ‌ها نیست و گاها ما شاهد یه ولنگاری و ناهنجاری در استان هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه