اخبار داغ

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:

کمبود سونوگرافیست خانم در همدان/وزارت بهداشت به صورت کلان تصمیم گیری کند

کمبود سونوگرافیست خانم در همدان/وزارت بهداشت به صورت کلان تصمیم گیری کند
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمبود رادیولوژیست خانم در همدان خبر داد و گفت: همدان نیازمند حداقل افزایش دو برابری رادیولوژیست برای رفع نیاز جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کمبود رادیولوژیست و سونوگرافیست نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور به معضلی جدی تبدیل شده است. از یک سو پذیرش سهمیه محدود در این دو رشته پزشکی در دانشگاه‌های سراسر کشور و از سوی دیگر نیاز بیشتر جامعه به رادیولوژیست و فیزیوتراپ و کمبود اینگونه پزشکان برای خدمات‌رسانی منجر به صف‌های طولانی شهروندان در اینگونه مراکز و تعیین وقت‌های طولانی‌تر شده است و این مشکل همچنان وجود داشته و دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

برای بررسی این مشکل حسن بهرامی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان در خصوص کمبود سونوگرافیست خانم در استان همدان گفت: این موضوع بارها از سوی حوزه درمان استان همدان در وزارتخانه بهداشت و درمان مورد پیگیری قرار گرفته اما همچنان این مشکل در همه کشور وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه سهمیه پذیرش دستیار سونوگرافیست خانم به نسبت نیاز جامعه بسیار کم است افزود: استان همدان در حال حاضر دارای ۳۲ رادیولوژیست است که ۷ نفر آنها خانم و ۲۵ نفر دیگر آقا هستند.

,

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از مجموع این رادیولوژیست ها ۲۴ نفر در همدان و مابقی در شهرستان های استان خدمات دهی می کنند خاطرنشان کرد: حداقل با افزایش دو برابری تعداد رادیولوژیست ها تقریبا می توانیم به شرایط ایده آل برسیم.

,

بهرامی با بیان اینکه کمبود اینگونه پزشکان یک مساله کشوری است اضافه کرد: باید در وزارت بهداشت و درمان به صورت کلان در این زمینه تصمیم گیری لازم انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه