اخبار داغ

خیز مجدد بادهای شدید در سیستان؛

سرعت وزش باد در زابل 72 کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در زابل 72 کیلومتر بر ساعت رسید
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 72 کیلومتر بر ساعت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: دیروز با تقویت جریانات شمالی وزش باد در شمال استان شدت گرفت و در نهایت تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 20 متر بر ثانیه معادل 72 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در زابل بیش از 50 کیلومتر بر ساعت است، ادامه داد: وزش این باد شدید تأثیر قابل توجهی بر افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نداشت و در شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل نیز تغییرات به خصوصی روی نداد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود تا اواسط روز سه شنبه وزش باد شدید، در پاره ای نقاط باد و گردوخاک در شمال استان ادامه داشته باشد.

دیانتی گفت: پیش بینی شده وزش باد با شدت کمتر در این مدت نوار شرقی و مرزی غربی استان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وی در بخش دیگری از احتمال ورود سامانه بارشی ضعیف به استان خبر داد و افزود: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در ارتفاعات جنوبی استان وقوع بارش های پراکنده و تندباد لحظه ای دور از انتظار نیست.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چابهار با دمای 29.8 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان شده است، عنوان کرد: بامداد امروز زاهدان با دمای 0.8 درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد.

دیانتی اضافه کرد: دریای عمان در 2 روز آینده به نسبت آرام پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه