اخبار داغ

اورژانس اجتماعی حامی آسیب دیدگان/ کاهش طلاق با مداخله اورژانس ۱۲۳ در همدان

اورژانس اجتماعی حامی آسیب دیدگان/ کاهش طلاق با مداخله اورژانس ۱۲۳ در همدان
اورژانس اجتماعی شامل خط تماس ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خدمات سیار، پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهر، مرکز نگهداری دختران و زنان آسیب دیده، خانه سلامت دختران، خانه امن و مرکز حمایتی آموزشی کودکان و خانواده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اورژانس اجتماعی با هدف اصلی کنترل و کاهش بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی به جامعه خدمات ارائه می  دهد البته هدف تخصصی این اورژانس ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد آسیب دیده در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

افرادی که مشمول خدمات اورژانس اجتماعی هستند شامل همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، پسران و دختران فراری از منزل، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند یا قصد خودکشی دارند، کودکان کار، زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی و افرادی که دارای اختلال هویت جنسی هستند.

,

از ویژگی‌های اورژانس اجتماعی به موقع بودن خدمات، دسترسی لازم و تخصصی بودن خدماتی است که به افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح جامعه ارائه می‌شود.

,

اورژانس اجتماعی شامل خط تماس ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خدمات سیار، پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهر، مرکز نگهداری دختران و زنان آسیب دیده، خانه سلامت دختران، خانه امن و مرکز حمایتی آموزشی کودکان و خانواده است.

,

*کودک آزاری رتبه نخست پذیرش مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی همدان

, *کودک آزاری رتبه نخست پذیرش مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی همدان , *کودک آزاری رتبه نخست پذیرش مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی همدان,

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص اقدامات اورژانس اجتماعی همدان در سال جاری گفت: بخش مداخله در بحران اورژانس اجتماعی در ۶ ماهه امسال توانسته ۲۱۱ نفر را به ترتیب در کودک آزاری، همسر آزاری و بدسرپرستی پذیرش کند.

,

رضا افشاری با بیان اینکه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در نیمه اول امسال یک هزار و ۷۶۲ بار زنگ خورده است افزود: اولویت‌های مسائلی که توسط این خط از سوی شهروندان مطرح شده همسر آزاری، اختلافات خانوادگی و زوجین متقاضی طلاق بوده است.

,

وی در مورد خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی همدان نیز خاطرنشان کرد: این خدمات توسط دو خوروی سیار و تیم کارشناسان و روانشناسان اجتماعی به ۳ هزار و ۶۰ نفر در زمینه کودک آزاری، اقدام به خودکشی و افراد بد سرپرست داده شده است.

,

افشاری با بیان اینکه همدان دارای ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهر است بیان کرد: ۷ هزار و ۸۸۹ مورد خدمات گروهی، آموزشی، حرفه آموزی و … به افراد در معرض آسیب در این مناطق ارایه شده است.

,

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۸۰ مورد کاهش طلاق زوجین توسط مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی همدان انجام شده است.

,

افزایش تماس با خط ۱۲۳ در مواجهه با بحران‌های اجتماعی نشان افزایش آگاهی در جامعه است

,

کارشناس ارشد اورژانس اجتماعی شهرستان همدان با بیان اینکه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به جامعه خدمات می‌دهد اظهار کرد: مهمترین بخش اورژانس اجتماعی ارتباط گیری با کارشناسان خط ۱۲۳ است.

,

فاطمه بهنامجو با بیان اینکه خوشبختانه مردم در مواجهه با کودک آزاری و همسرآزاری با این خط بیشتر از گذشته تماس می گیرند افزود: این تماس‌ها نشان می‌دهد که مردم نسبت به خدمات اورژانس اجتماعی نسبت به گذشته آگاهتر شده‌اند.

,

وی ادامه داد: این خط در جهت خدمات سریع در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه یک خط رایگان و در دسترس است که توسط کارشناسان و متخصصان اجتماعی به مردم خدمات می‌دهد.

,

بهنامجو در خصوص اینکه چرا در سال‌های اخیر گزارشات کودک آزاری بیشتر به این خط داده می شود نیز خاطرنشان کرد: از نظر جامعه شناختی در هر جامعه‌ای که معضلات و مشکلاتی همچون فقر، بیکاری و  مشکلات اقتصادی و فرهنگی نمود بیشتری دارد به طبع  طبیعی است که خشونت افزایش می‌یابد.

,

وی اضافه کرد: البته در جامعه‌ای که فقدان مهارت ارتباطی موثر نیز وجود داشته باشد خشونت که منجر به کودک آزاری یا همسرآزاری می شود بیشتر می شود.

,

این کارشناس ارشد اورژانس اجتماعی با بیان اینکه آمار کودک آزاری و یا همسرآزاری نسبت به گذشته بیشتر نشده بلکه حساسیت جامعه و حس مسوولیت مردم نسبت به این معضل اجتماعی بیشتر شده است گفت:  سریع اطلاع دادن مردم در مواجهه با هر خشونتی نشان از آشنایی بیشتر آنها با خط ۱۲۳ و افزایش اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی را نشان می‌دهد.

,

در پایان امیدواریم اورژانس اجتماعی با انجام مداخلات روانی و اجتماعی موثر در زمان بحران قبل از مداخلات قضایی و حقوقی بتواند منجر به حس اعتماد و امنیت در مردم در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه