اخبار داغ

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی امسال ۱۲۰ هزار تن چغندرقند تولید و به ۵ کارخانه تولید قند و شکر تحویل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کمالی نژاد، رئیس جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: شهرستان نهاوند با داشتن اراضی مستعد و با بهره‌گیری ازنظر کارشناسان در چندین محصول قطب تولید در استان همدان است که گشت چغندرقند یکی از این محصولات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: سالانه کشاورزان نهاوندی بهترین چغندرقند را تولید و به کارخانه‌های تولید قند و شکر ارسال می‌کنند.

,

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال در شهرستان نهاوند ۳ هزار هکتار از اراضی به کشت چغندرقند اختصاص‌یافته است و کار برداشت این محصول این همچنان ادامه دارد.

,

وی ادامه داد: کار برداشت چغندرقند در نهاوند به‌صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود و به ۵ کارخانه تولید قند و شکر بارگیری می‌شود.

,

کمالی نژاد گفت: امسال با توجه به وقوع سیلاب در شهرستان نهاوند و خساراتی که به کشاورزان و زمین‌های زراعی وارد شد میزان تولید چغندر از سال گذشته کم‌تر است.

,

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰ هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان نهاوند برداشت و روانه کارخانه‌ها شود.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کشاورزان زحمت‌کش نهاوند به این نکته توجه داشته باشند که کارخانه‌های طرف قرار با مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند که تحت نظر این اداره اقدام به عقد قرارداد و خرید چغندر از کشاورز می‌کنند ۵ کارخانه قند لرستان، بنیاد اصفهان، قند قزوین، قند همدان و نقش‌جهان اصفهان هستند.

,

وی عنوان کرد: عواقب و مسئولیت هرگونه عقد قرارداد شامل فروش و تحویل چغندر به نمایندگان سایر کارخانه‌های چغندر که جزو ۵ کارخانه ذکرشده نمی‌باشند بر عهده خود کشاورزان خواهد بود.

,

کمالی نژاد گفت: تا امروز ۹۷ هزار تن چغندرقند توسط کشاورزان نهاوندی به این کارخانه‌ها تحویل داده‌شده است و عملیات برداشت و تحویل همچنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه