اخبار داغ

بازیگر نقش عبدلی:

موافق غیر رقابتی شدن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیستم/ نمایش‌نامه خوب کم داریم

موافق غیر رقابتی شدن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیستم/ نمایش‌نامه خوب کم داریم
داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه موافق غیر رقابتی شدن جشنواره نیستم گفت: رقابت بر کیفیت اثر می‌گذارد و امیدی است که بین بچه‌ها رد و بدل می‌شود که تلاش بیشتری ‌کنند، به نظر من اگر جشنواره غیر رقابتی شود تلاش چشمگیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد انصافی، بازیگر نقش عبدلی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  عصر همدان؛ با اشاره به موضوع سیاه‌بازی اظهار کرد: محدودیت‌هایی برای فضای سیاه بازی در گذشته بود و عده‌ای می‌گفتند، سیاه را مسخره می‌کنید و این تبعیض نژادی است در صورتی که سیاه یک آدم باهوش، پاک و صادق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در سیاه‌بازی به جرأت می‌توانیم بگوییم سیاه ما سنبل توده زجرکشیده و ستم‌دیده مردم و سنبل آزادی و فریاد مردم است گفت: نقش عبدلی از آن جا شروع شد که محدودیت برای سیاه‌بازی بود، ترفندی استفاده کردیم که شخصیت نمایش سفید ‌شود و با اسم عبدلی و اوستا از سال ۶۸ شروع شد.

,

بازیگر نقش عبدلی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله این است که در فضای سیاه بازی و فضای نمایش‌های شادی‌آور ایرانی همان طور که از اسم آن مشخص است، می‌تواند حتی برای خردسال هم موثر باشد، چراکه ریتم و حرکات خاص و رنگ دارد.

,

وی با بیان اینکه در سیاه بازی تماشاچی انواع و اقسام رنگ‌های چشم‌نواز را می‌بیند افزود: این امر اثر روانی بر بیننده دارد و نوع ارتباط در این نوع نمایش که تنها نمایش اصیل ایرانی از دیرباز بوده، ارتباط با تماشاچی است.

,

اصلانی با تأکید بر اینکه در نمایش عبدلی و اوستا دیوار بین بازیگر و تماشاگر را شکسته بود، تصریح کرد: در این نمایش تماشاچی را برخی مواقع جزء خودشان می‌کنند که این امر ارتباط تنگاتنگی بین تماشاچی و بازیگر ایجاد می‌کند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه روی تئاتر کودک و نوجوان بیش‌تر از نمایش آئینی کار شده است یادآور شد: در این بخش جشنواره بسیار خوبی هر ساله در همدان برگزار می‌شود و گروه‌های بسیاری در بخش‌های مختلف در آن حضور دارند، در حالی که در نمایش آئینی سنتی هر دو سال یک بار جشنواره داریم.

,

بازیگر نقش عبدلی خاطرنشان کرد: تئاتر کودک و نوجوان پیشرفت خوبی کرده و جایگاه خوبی برای آن می‌بینم اما هنوز این بخش جای پیشرفت دارد.

,

وی با بیان اینکه ز در این حوزه است، ادامه داد: نمایش‌نامه خوب و پربار در این بخش کم داریم که باید این موضوع را تقویت کنیم.

,

اصلانی با تأکید بر اینکه در هیچ یک از جشنواره‌‌های بین‌المللی داخلی متأسفانه کارهای خیلی رده بالا نمی‌آید اظهار کرد: فکر می‌کنم گروه‌ها معمولاً گروه‌های درجه دو و سه در این جشنواره‌ها هستند و دلیل عدم حضور گروه‌های درجه یک را عدم توان هزینه کردن برای آنها می‌دانم.

,

وی صدا و سیما را از اثرگذارترین رسانه‌ها دانست و گفت: بهترین نوع ارتباط تئاتر است اما بازتاب کشوری از طریق رادیو و تلویزیون است و این جا می‌فهمیم که ارزش‌های فرهنگی ما کم شده است.

,

بازیگر نقش عبدلی در ادامه با بیان اینکه موافق غیر رقابتی شدن جشنواره نیستم تصریح کرد: رقابت بر کیفیت اثر می‌گذارد و امیدی است که بین بچه‌ها رد و بدل می‌شود که تلاش بیشتری ‌کنند، به نظر من اگر جشنواره غیر رقابتی شود تلاش چشمگیر نیست.

,

وی افزود: یکی از دغدغه‌های فکری من که در جشنواره‌ها نیست و به مسئله بودجه برمی‌گردد، این است که فرصت‌ها آن قدر فشرده است که بچه‌ها نمی‌رسند با هم تبادل فکری کنند.

,

اصلانی بیان کرد: باید کارهایی که در جشنواره دیده می‌شود حداقل نقد و بررسی شود که این کار نمی‌شود و دلیل آن محدودیت مکان، زمان و بودجه است.

,

وی با بیان اینکه جشنواره در همدان تمام می‌شود و ادامه نمی‌یابد یادآور شد: اما امسال دبیر جشنواره تصمیم گرفته آثار برگزیده، در شهرهای خودشان اجرا شوند و این اثر بسیار خوبی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه