اخبار داغ

افزایش 35 درصدی برداشت پنبه در حاجی آباد

افزایش 35 درصدی برداشت پنبه در حاجی آباد
رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد سطح زیر کشت پنبه سال جاری این شهرستان را افزون بر 255 هکتار برآورد کرد و گفت: با توجه به جایگزینی کشت ذرت با اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت با اجرای عملیات آب و خاک طاشکوئیه، 35 درصد برداشت پنبه رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس عباسپور، رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز سطح زیر کشت پنبه سال جاری این شهرستان را افزون بر 255 هکتار برآورد و اظهار کرد: باتوجه به شروع برداشت و ارتقای مهارت کشاورزان پنبه کار شهرستان در انجام عملیات زراعی و استفاده از نهاده های تولید و عملکرد سه تن در هکتار این محصول، پیش بینی می شود حدود 8 هزار و 80 تن پنبه دانه در شهرستان تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عباسپور با بیان اینکه شرایط آب و هوایی خاص و خاک شور در رشد و پرورش این محصول نقش به سزایی دارد، افزود: گنج، طاشکوئیه، دهنو و خوشن آباد مناطق مهم تولید این محصول در شهرستان حاجی آباد هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: پنبه یکی از محصولات مهم و صنعتی محسوب می شود که با توجه به شرایط اقلیمی خاص منطقه حاجی آباد در این شهرستان کشت می شود.

,

مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد با بیان اینکه سال گذشته بیش از 800 تن پنبه برداشت شده است، تصریح کرد: سال جاری این میزان با توجه به جایگزینی کشت ذرت با اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت با اجرای عملیات آب و خاک طاشکوئیه، 35 درصد رشد داشته است.

,

وی افزود: محصول برداشت شده به کارخانه پنبه پاک کنی داراب و استان های مجاور ارسال می شود.

,

مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد، کمبود کارگر و هزینه بالای برداشت محصول را از جمله مشکلات پنبه کاران این شهرستان عنوان کرد.

,

عباسپور خاطر نشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تامین انواع نهاده ها ( ازته ، فسفاته و پتاسه ) نقش مهم و بسزایی در تولید این محصول داشته و دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه