اخبار داغ

انکار واقعیت، واقعیت را تغییر نمی‌دهد؛

حامیان دولت خود را به تجاهل نزنند

حامیان دولت خود را به تجاهل نزنند
بخش قابل توجهی از مردم را عده‌ای قلیل و سازماندهی شده خواندن، شاید برای دل خوش کردن رسانه‌های حامی دولت خوب باشد اما واقعیت را تغییر نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش یزدرسا، حسن روحانی در حالی روز گذشته به یزد سفر کرد که عملکرد او و کابینه‌اش و به تبع آن ناکارآمدی آشکار دولت، او را از نظر رضایت و مقبولیت اجتماعی در وضعیت بی‌سابقه‌ای در بین رؤسای جمهور چهار دهه اخیر ایران قرار داده است به‌طوری‌که در سنجش‌های اجتماعی عدد رضایت مردم از روحانی و دولتش در حال میل پیدا کردن به صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

همین امر موجب شد تا حضور روحانی در یزد با انبوهی از مطالبات همراه شود و بخش زیادی از مردم ترجیح دادند با شعارها و دست‌نوشته‌های خود صدای‌شان را به گوش رئیس‌جمهور برسانند. روحانی اما نه تنها حاضر نشد به مطالبات واقعی مردم توجه کند که حتی به آن‌ها اهانت کرد و آن‌ها را عده‌ای معدود خواند!

,

برخی از رسانه ها و حامیان دولت در یزد نیز تلاش کردند همان رویکرد روحانی را تکرار کنند و در ادعایی عجیب و مضحک از سازماندهی شده بودن منتقدین پرتعداد روحانی در جریان سخنرانی روز گذشته گفتند!

,

البته این نوع مواجهه روحانی با مردم یزد چیز جدیدی نبود چرا که قبل از این و در طول شش سال گذشته نیز او بارها مردم و منتقدین خود را به اشکال مختلف مورد اهانت قرار داده است.

,

اما آیا به راستی راه‌حل مواجهه با مردم ناراضی، انکار واقعیت است؟ آیا می‌توان صرفا با برچسب زدن به مردم و مثلا آن‌ها را عده‌ای معدود که از جایی خاص سازماندهی شده‌اند دانستن، واقعیت را تغییر داد؟

,

البته که سازماندهی شده خواندن کسانی که دیروز نسبت به عملکرد حسن روحانی انتقاد داشتند و سعی کردند با شعارها و دست‌نوشته‌های خود، مطالبات‌شان را به سمع و نظر رئیس‌جمهور برسانند، بیشتر یک لطیفه و شوخی است و اصرار بر چنین گزاره‌ای خطایی استراتژیک از سوی حامیان دولت محسوب می‌شود چرا که موجب می‌شود تا آن‌ها بیش از پیش از واقعت‌های موجود در بین مردم و جامعه دور شوند.

,

در واقع همین ندیدن مردم و انکار واقعیت‌ها است که موجب شده وضعیت اقتصادی کشور به چنین جایگاهی برسد و با این وجود باز هم رئیس‌جمهور اصرار داشته باشد که وضع اقتصادی مردم خوب است.

,

دوستان اصلاح‌طلب و حامی دولت اگر مطالبات واقعی مردم برایشان محلی از اعراب ندارد، حداقل برای ملاحظات سیاسی خودشان هم که شده باید واقعیت‌ها را بپذیرند و سعی نکنند با پاک کردن صورت مسئله، مشکل را حل و فصل کنند و سر خود کلاه بگذارند!

,

یقینا مردمی که دیروز در جریان سخنرانی روحانی مطالبات اقتصادی شان را فریاد زدند اگر به قول روحانی و ارتش رسانه‌ای حامی دولت، عده‌ای قلیل و سازماندهی شده بودند، هیچ‌گاه با واکنش حسن روحانی در حین سخنرانی مواجه نمی‌شدند و اگر شعارها و دست‌نوشته‌های پرتعدادی که دیروز در دست مردم یزد بود مطالبه حداکثری مردم ایران در وضعیت کنونی نبود، حامیان سرسخت دولت مانند محمود دعایی و حتی چهره‌های تندور اصلاح‌طلب مانند محمود صادقی هم به انتقاد از روحانی نمی‌پرداختند اما دیروز آن‌ها هم نسبت به سخنان و رفتارهای روحانی موضع‌گیری کردند چون نارضایتی مردم را دیدند.

,

بخش قابل توجهی از مردم را عده‌ای قلیل و سازماندهی شده خواندن، شاید برای دل خوش کردن رسانه‌های حامی دولت خوب باشد اما واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

,

توصیه می‌شود حامیان دولت، مردم را ببینند و سعی نکنند با برچسب زدن به مردم آن‌ها را -به زعم خودشان- از میدان بیرون کنند چرا که این نوع مواجهه با مردم بیشتر نشانه نادیده گرفتن فهم و شعور مردم است.

,

البته قابل انکار نیست که دیروز در بین جمعیت حاضر در میدان امیرچقماق کسانی بودند که به طور سازماندهی شده و با اتوبوس و می‌نی‌بوس از شهرستان‌های استان و همچنین از مدارس و اداره‌های دولتی به محل سخنرانی آمده بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه