اخبار داغ

رشد صادرات ایران به عراق در 6 ماهه اول امسال/ کاهش 75 درصدی صادرات به اروپا

رشد صادرات ایران به عراق در 6 ماهه اول امسال/ کاهش 75 درصدی صادرات به اروپا
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به کاهش 75 درصدی صادرات ایران به اروپا گفت: علیرغم تمام مشکلات صادرات ایران به عراق در 6 ماهه ابتدای امسال رشد خوبی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفت‌وگو با فارس در رابطه با تجارت ایران و عراق گفت: حجم تجارت ایران و عراق در سال 1397 حدود 13 میلیارد دلار و در 6 ماهه اول سال جاری حدود 4 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است بنابراین با این روند پیش‌بینی می‌شود تجارت امسال بین دو کشور به میزان سال گذشته برسد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال تجارت بین دو کشور رشد داشته است افزود: برنامه‌ریزی دو کشور رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری در دراز مدت است. 
,
 
,
 آل اسحاق افزود: با شرایطی که اکنون در عراق ایجاد شده، فعلا لطمه‌ای به تجارت ما به این کشور وارد نشده است و روابط تجاری ما مانند سابق در جریان است اما اگر شرایط به همین صورت ادامه یابد ممکن است تاثیری بر روند صادرات ما به این کشور داشته باشد. 
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت تجارت عراق در مقایسه با سایر کشورها و مناطق دنیا اظهار داشت: صادرات ما به کل اتحادیه اروپا در 6 ماهه ابتدای امسال حدود 477 میلیون دلار بوده و اگر این رقم را با صادرات 6 ماهه به کشور عراق که بیش از 4 میلیارد دلار است مقایسه کنیم به اهمیت تجارت به این کشور پی خواهیم برد.
,
 
,
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه تجارت ایران با اروپا در 6 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد کاهش یافته است گفت: اما علیرغم نارسایی‌ها و فشار بدخواهان، تجارت ایران با عراق طی این مدت رشد داشته است. 
,
 
,
وی با تاکید بر حضور در بازارهای منطقه بیان داشت: پایداری روابط سیاسی و امنیتی به تعاملات اقتصادی بستگی دارد. 
,
 
,
آل اسحاق گفت: بازار عراق تا 20 سال آینده زمینه خوبی برای فعالیت تجاری و سرمایه‌گذاری دارد بنابراین علیرغم اینکه دشمنان و بدخواهان ما نمی‌خواهند ما در این بازار حضور داشته باشید باید تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری با این کشور انجام دهیم. 
,
 
,
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: برای توسعه همکاری با کشور عراق صادرات کالاهای با کیفیت یکی از شروط اصلی است در حالی که متاسفانه برخی تجار و بازرگانان با اصرار طرف خریداری اجناس درجه 2 و 3 را به این کشور صادر می‌کنند و این باعث می‌شود تا این ذهنیت در مصرف‌کنندگان کالاهای تولید ایران در عراق ایجاد شود که کالاهای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیست. 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه