اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

مطالبه‌گری در حوزه گردشگری، راهگشای مشکلات این حوزه/ میراث فرهنگی حامی ورود گروه‌های مردمی به عرصه گردشگری است

مطالبه‌گری در حوزه گردشگری، راهگشای مشکلات این حوزه/ میراث فرهنگی حامی ورود گروه‌های مردمی به عرصه گردشگری است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آماده تسهیل شرایط برای ورود هر چه موثرتر گروه های مردمی به عرصه گردشگری هستیم تا از این راه شاهد ایجاد شغل و تولید ثروت برای عموم مردم باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل جباری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: ورود گروه های مردمی به عرصه گردشگری می تواند موجب برکات زیادی برای آذربایجان غربی شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ گونه حمایتی را از این گروه ها دریغ نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی، افزود: گروه‌های مردمی می توانند در زمینه هایی نظیر فعال کردن تعاونی روستایی به رونق گردشگری در استان و پیشرفت روستاها کمک کنند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، تصریح کرد: فعالین فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و اصحاب رسانه که علاقه مند به مبحث مطالبه گری تخصصی هستند، می توانند نقش بسزایی در گره گشایی از مشکلات این استان و همچنین صیانت از میراث فرهنگی آن ایفا کنند.

,

وی، در ادامه گفت: فعال کردن روحیه مطالبه گری در روستاهای مستعد سرمایه گذاری برای گردشگری نیز از جمله اقدامات مهمی است که فعالین می توانند به آن ورود کنند.

,

جباری، ابراز داشت: طی سال های اخیر شاهد افزایش توجه ها به مقوله گردشگری هستیم، به نحوی که تعداد واحدهای بوم گردی استان و همچنین مسافرین اقامت کننده در آن ها به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

,

وی، ضمن بیان این که تقویت گردشگری نیازمند هم افزایی ادارات و دستگاه های مختلف است، گفت: باید ضرورت رونق هر چه بیشتری گردشگری برای مسئولین و فعالین مردمی تبیین شود و این بررسی صورت بگیرد که نتیجه و عایدی کم اهمیت تلقی کردن این عرصه نسبت به سایر عرصه ها نظیر کشاورزی برای استان چه بوده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، افزود: باید به شکل جدی این نکته مورد بررسی قرار گیرد که نتیجه سرمایه گذاری های بیشتر در سایر عرصه ها چه میزان ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بوده و اگر نیمی از این توجه ها معطوف گردشگری می شد نتیجه آن چه میزان می توانست با وضعیت فعلی تفاوت داشته باشد.

,

وی، خاطرنشان کرد: کمبود زیرساخت های مناسب، جاده های پرخطر، و دور بودن از مراکز پرجمعیت و پربازدید از عمده‌ترین موانع رونق بیشتر گردشگری در آذربایجان غربی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه