اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد

افزایش ۱۵ درصدی تولید مرکبات در کرمانشاه

افزایش ۱۵ درصدی تولید مرکبات در کرمانشاه
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید مرکبات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سطح زیرکشت مرکبات در سطح استان کرمانشاه ۱۳۰۸ هکتار است که ۵۳۰ هکتار بارور و ۷۷۸ هکتار غیر بارور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت متعلق به باغات شهرستان قصرشیرین است و در سطوح بسیار محدود نیز در شهرستان های گیلانغرب، سرپل ذهاب، پاوه و ثلاث باباجانی کشت مرکبات وجود دارد.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید مرکبات پنج هزار و ۴۵۷ تن است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش تولید داشته است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد باغات مرکبات در سطح استان کرمانشاه ۱۰ تن در یک هکتار است.

,

پرتقال و لیمو ترش بیشترین ارقام کشت شده در باغات کرمانشاه /افزایش ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت

,

وی افزود: بیشترین گونه های مرکبات که در استان کشت می شوند به ترتیب شامل پرتقال با ۳۶۶ هکتار، لیمو ترش با ۴۲۳ هکتار، نارنگی با ۲۴۶ هکتار و لیموشیرین با ۱۵۵ است، البته گونه هایی نظیر نارنج و گریپ فروت نیز در سطوح کمی کشت می شود. 

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: ارقام کشت شده مرکبات در سطح استان شامل پرتقال شامل واشنگتن ناول، والنسیا و رقم جدیدی به نام پرل، لیموترش لیموآب شیراز، مکزیکن لایم و پرشین لایم و لیمو شیرین فلسطینی هستند.

,

زارعی با بیان اینکه بیشترین صادرات به تهران انجام می شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت مرکبات داشته ایم.

,

وی تصریح کرد: مرکبات  به دلیل سرما زدگی با حساسیت بیشتری کشت می شود و در حال حاضر دردصد توسعه آن در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و ثلاث باباجانی هستیم.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سطح استان کرمانشاه به دلیل صادراتی بودن، کشت لیموشیرین و لیموترش مورد تاکید است.

,

این مسئول بیان کرد: باغداران نسبت به هرس و حذف شاخه های آلوده اقدام و از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی برای انجام چالکود استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه