اخبار داغ

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین:

ورود بانوان در برخی مشاغل به نفع جامعه نیست

ورود بانوان در برخی مشاغل به نفع جامعه نیست
رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین گفت: برخی کارها بر روحیه‌ی زنان در داخل منزل تاثیر می‌گذارد، من با کارهایی که با ساختار وجودی زنان مغایرت دارد و موجب از دست رفتن روحیه‌ی مادرانه‌ی زنان می‌شود، مخالفم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ فاطمه غفوری رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین است و از سال 82 وارد حوزه‌ی کسب و کار شده، دانشجوی دکتری کارآفرینی بوده و از نظر تحصیلات نیز کارشناس این حوزه محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

از وی ‌‎پرسیدیم که حضور بانوان در عرصه‌ی صنعت چه ویژگی‌هایی دارد و وی پاسخ داد: اصل کار فرقی نمی‌کند، اما خانم‌ها روابط دلسوزانه و مادرانه‌ای با همکاران و کارکنان خود برقرار و احساساتشان را درک می‌کنند. در حالی که شاید یک مدیر آقا به دلیل کلی‌نگری به این موارد توجه نکند.

,

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین ادامه داد: اما من وقتی خستگی و فشار روانی در کارمندم را می‌بینم، با لبخند و روی خوش به او انرژی داده و یا به وی استراحت می‌دهم. پس روانشناسی قوی‌تر و روحیات ذاتی خانم‌ها به کمک بانوی مدیر می‌آید تا ارتباطات مثبت‌تری را شکل دهد.

,

وی با بیان اینکه افراد اعم از زن و مرد وقتی شغلی را قبول می‌کنند، باید اقتضائات آن را بپذیرند، اظهار کرد: با این وجود برخی کارها بر روحیه‌ی زنان در داخل منزل تاثیر می‌گذارد، من با کارهایی که با ساختار وجودی زنان مغایرت دارد و موجب از دست رفتن روحیه‌ی مادرانه‌ی زنان می‌شود، مخالفم.

,

غفوری اذعان کرد: شاید یک زن توانایی انجام هر کار زمخت و خشنی را داشته باشد، اما این به نفع خانواده و جامعه نیست. زیرا افراد و محیط خانواده به لطافت زنانه‌ی زن نیاز دارند و او در هر شرایطی باید زنانگی‌اش را حفظ کند.

,

فاز دفاعی ما، تزریق روحیه‌ی مثبت به جامعه است

, فاز دفاعی ما، تزریق روحیه‌ی مثبت به جامعه است,

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه برخی مشاغل نیاز به غیبت طولانی مدت فرد از خانواده‌اش دارد، تصریح کرد: مثلا در برخی مشاغل فرد باید سه ماه به ماموریت برود و ممکن است یک خانم توان فیزیکی انجام این کار را داشته باشد؛ اما حس فرزندان به مادر و حفظ کانون خانواده چه می‌شود؟

,

وی تصریح کرد: پس اگر مشاغل را بنا به جنسیت تفکیک کنیم، مسئله‌ی ما عدم توانایی زنان نیست. بلکه ورود خانم‌ها در برخی مشاغل به نفع جامعه نیست، زیرا خانواده یک جامعه‌ی کوچک است که اگر به خوبی شکل نگیرد، به کل جامعه تعمیم پیدا می‌کند.

,

این کارشناس حوزه‌ی کارآفرینی با اشاره به نقش محوری زنان در خانواده ابراز کرد: مادر، نقطه‌ی پیوند عاطفی خانواده است و کمرنگ شدن این عاطفه اثر منفی بر جامعه دارد و اینجا جامعه ضرر می‌کند.  

,

وی افزود: خانم‌هایی که سخت کار می‌کنند، با تلاش مضاعف و از خودگذشتگی هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند و هم سعی می‌کنند وظایف مادری و همسری خود را ایفا کنند.

,

رئیس کانون زنان بازرگان استان با اشاره به مشکلات ارزی و واردات بی‌‌رویه‌ی کالاها، عنوان کرد: وقتی در جنگ دشمن به پشت در می‌آید، سلاح به دست می‌گیریم و خانواده، محله، شهر و کشورمان را حفظ می‌کنیم. جنگ اقتصادی نیز همینطور است و باید دفاع کنیم.

,

وی عنوان کرد: فاز دفاعی ما، تزریق روحیه‌ی مثبت به جامعه است. برخی می‌گویند مگر رونق تولید در فضای فعلی ممکن است؟ پاسخ این است که بله، رهبری با درایت این نام را انتخاب کردند، زیرا از مسیر کشور اطلاع دارند و باید امیدوار بود و از سیاه‌نمایی پرهیز کرد.

,

غفوری در پایان گفت: تحریم‌ها قطع وابستگی را به ما تحمیل کرد و معتقدم نخبگان ما توانایی حل مشکلات را دارند، صنعتگران باید به نخبگان و فناوران ایمان پیدا کنند و اگر این محقق شود می‌توانیم جلو بیفتیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه