اخبار داغ

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر همدان:

شروط اجحاف‌آمیز و تحمیلی نباید در قراردادهای شهرداری قید شود

شروط اجحاف‌آمیز و تحمیلی نباید در قراردادهای شهرداری قید شود
رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان گفت: هر آنچه شروط اجحاف‌آمیز و تحمیلی است، نباید در قراردادها قید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مریم روانبخش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه معیار، انصاف، جوهر زندگی، قوی‌ترین بنیان، بالاترین بی‌نیازی، بهترین داوری، صلاح و رستگاری امور مردم و نظم‌دهنده فرمانروایی محسوب می‌شود، عدالت است، اظهار کرد: نظام کلان رفتار اجتماعی انسان‌ها همواره بر پایه سه رکن استضعاف و عدالت استوار است و این مهم، سه رأس مثلث پایه رفتار اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جامعه آرمانی اسلام را جامعه‌ای عدالت‌محور معرفی می‌کند، گفت: گام‌های موثری در تحقق عدالت برداشته و خواهم داشت.

,

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان بیان کرد: با تلاش، بررسی و بهره‌گیری از همکاران، مشاوران و وکلای دادگستری در کمیته و کمیسیون حقوقی و برگزاری جلسات متعدد، نهایتاً پایه، اساس و نوع نگارش قراردادهای فی مابین شهرداری و شهروندان تهیه، تبیین و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

,

وی با بیان اینکه مقرر شد تعهدات در شهرداری دو طرفه باشد افزود: در این زمینه، چنانچه وجه التزام قراردادی قید شود، برای هر دو طرف لحاظ خواهد شد.

,

روانبخش تصریح کرد: اگر برای اجرای تعهدات اشخاص، موعدی در نظر گرفته شود، همان موعد نیز برای شهرداری لحاظ خواهد شد و اختیار فسخ قرارداد نیز دو طرفه خواهد بود.

,

وی ادامه داد: از آنجا که تجدیدنظرخواهی، حق مسلم و پذیرفته شده هر شهروند ایرانی است، از این رو این امتیاز و حق، نباید سلب شود و در مجموع هر آنچه شروط اجحاف‌آمیز و تحمیلی است، نباید در قراردادها قید شود.

,

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در تمام قراردادها باید حقوق شهروندی رعایت شود؛ با اصلاح شرایط موجود، گام مهم و بلندی در راستای اجرای تحقق عدالت اجتماعی برداشته شد.

,

وی یادآور شد: وقتی در قرارداد‌ها شفافیت وجود داشته باشد و حقوق تکالیف طرفین بدون تحمیل و اجحاف و در شرایط مساوی رعایت شود، موجب جلوگیری از حضور در مراجع قضایی و آنچه انتظار از نظام اسلامی است، می‌شود.

,

روانبخش اظهار کرد: برای آنکه مردم نسبت به حاکمان و حاکمیت دچار سوءظن و بدبینی نشوند، باید حقوق قانونی اشخاص و افراد به رسمیت شناخته شده و کرامت والای انسانی و عدالت اجتماعی تحقق یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه