اخبار داغ

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ
سامسونگ یکی از برندهای نام آشنا در زمینه تولید یخچال است. محصولات این برند از طول عمر بالایی برخوردار هستند اما ممکن است با گذشت زمان و استفاده مداوم نیاز به تعمیر و سرویس داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سامسونگ یکی از برندهای نام آشنا در زمینه تولید یخچال است. محصولات این برند از طول عمر بالایی برخوردار هستند اما ممکن است با گذشت زمان و استفاده مداوم نیاز به تعمیر و سرویس داشته باشند. در برخی موارد عیب یابی یخچال سامسونگ در منزل بدون نیاز به حضور تعمیرکار امکان پذیر است. در این مقاله می­خواهیم برخی مشکلات متداول یخچال سامسونگ را برایتان شرح دهیم تا بتوانید یخچال خود را در منزل تعمیر کنید. اگر علاقه مند به کارهای فنی هستید در ادامه همراه ما باشید.

 

  • یخچال سامسونگ  خنک نمی­کند.

مهمترین وظیفه یخچال خنک کردن مواد غذایی است . اگر شما متوجه شدید که یخچال شما خنک نمی­کند نگران نباشید. پیش از اقدام برای تعمیر یخچال سامسونگ  موارد زیر را به دقت بررسی کنید.

1-دمای یخچال سامسونگ را چک کنید. دمای استاندارد برای یخچال معمولا  بین 2 تا 5 درجه سانتی گراد است. در صورت نیاز برودت یخچال را افزایش دهید.

2- فاصله بین یخچال فریزر سامسونگ و دیوار را نباید خیلی کم باشد. عدم فاصله مناسب مانع  از هواگیری درست دستگاه می­شود.

3-از بسته بودن کامل درب یخچال مطمئن شوید. ممکن است درب یخچال سامسونگ  به علت خرابی واشر دور درب یخچال کامل چفت نشود. برای تعویض واشر به دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ خود مراجعه کنید و مدل دقیق یخچال خود را پیدا کنید. سپس با مراجعه به فروشگاه های قطعات لوازم خانگی واشر مناسب با مدل یخچال خود را خریداری کنید.

4-یکی از علت های شایع خنک نشدن یخچال خرابی موتور کندانسور است. کندانسور در واقع همان رادیاتور خنک کننده یخچال می­باشد. با سوختن یا معیوب شدن این قطعه جریان هوا دهی داخل یخچال انجام نمی­شود. در این صورت باید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ اقدام به تعویض و یا تعمیر کندانسور کنید.

6-خنک نشدن یخچال ساید بای ساید سامسونگ ممکن است به دلیل خرابی سیم پیچ خازن یا یخ زدن وخرابی موتور اپراتور باشد. عیب یابی و تعمیر یخچال سامسونگ در این موارد بهتر است توسط تکنسین مجرب صورت بگیرد.

  • یخچال سامسونگ صدا می­دهد.
  • یخچال فریزر سامسونگ اتومات نمی­کند.
  • یخچال در حین کار کردن می­تواند صداهایی تولید کند که همه آن ها نگران کننده نیستند و نیاز به تعمیر یخچال سامسونگ نیست . به عنوان مثال هنگام شروع به کار سیستم نوفراست  ویا  منقبض و یا منبسط شدن مواد غذایی درون یخچال ممکن است صداهای اضافه ای تولید شود که طبیعی است. اما در صورتی که یخچال فریزر سامسونگ صدای غیر طبیعی می­دهد ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

    1-موتور فن کندانسور درست کار نمی­کند. برای رفع این مشکل کندانسور را تمیز کنید. همچنین مسیر وخود موتور را روغن کاری کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به احتمال زیاد موتور فن کندانسور فرسوده شده است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

    2-اتصالات موتور یخچال شل شده است. یخچال را از برق بکشید و اتصالات و لرزه گیرها را بررسی کنید. در صورت نیاز آن را با کمی فشار در جای خود محکم کنید.

    3- در صورتی کخ  پره های فن  یخچال ساید بای ساید سامسونگ شکسته باشد یخچال در حین کار سر و صدای زیادی تولید می­کند در این صورت باید نسبت به تعویض فن یخچال سامسونگ اقدام کنید.

  • یخچال فریزر سامسونگ اتومات نمی­کند.
  • یخچال ساید بای ساید سامسونگ یخ نمی­سازد:
  • اتومات نکردن یخچال یکی از مشکلات متداول یخچال سامسونگ است. یکسره کار کردن یخچال ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتاده باشد:

    1-یخچال برای مدت طولانی خاموش بوده است. در این صورت یخچال برای رسیدن به دمای مطلوب تایم بیشتری را کار می­کند. بعد از چند ساعت مشکل رفع خواهد شد.

    2-ترموستات معیوب است. وظیفه ترموستات تشخیص دمای مناسب و قطع برق کمپرسور است. در صورت خرابی ترموستات یخچال فریزر سامسونگ یکسره کار خواهد کرد. برای رفع مشکل، ترموستات باید سریعا تعمیر و یا تعویض شود.

    3-گاز یخچال نیاز به شارژ دارد. اگر گاز  در اثر نشتی کم شده باشد کمپرسور یخچال ساید بای ساید سامسونگ

    نمی­تواند یخچال را به دمای مناسب برساند و برای جبران این مشکل یکسره کار می­کند. برای شارژ گاز به تعمیرگاه مجاز یخچال فریزر سامسونگ مراجعه کنید.

  • یخچال ساید بای ساید سامسونگ یخ نمی­سازد:

یکی از مهمترین مزایای یخچال ساید بای ساید درست کردن یخ است. اما ممکن است یخچال به دلایل مختلفی یخ درست نکند که این مساله در روزهای گرم تابستان می­تواند خیلی کلافه کننده باشد. این مشکل به  علت یکی زیر رخ داده باشد:

1-ساید بای ساید سامسونگ تازه نصب شده است. ساختن یخ کمی زمان بر است وباید کمی صبر کنید.

2-دمای یخچال فریزر سامسونگ درست تنظیم نشده است. در فصول گرم سال باید برودت یخچال را افزایش دهید.

3-لوله آب یخچال به شیر متصل نیست. مسیر لوله آب ومحل اتصال آن به شیر را بررسی کنید. هر گونه تاخوردگی یا ایراد در محل اتصال باعث اختلال در عملکرد یخساز یخچال سامسونگ خواهد شد.

تعمیر یخچال در منزل نیاز به مهارت و تجربه کافی در تعمیر دارد. تعویض و یا تعمیر قطعات توسط افراد غیرحرفه ای می تواند خسارات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کند. در صورت مشاهده هرگونه ایراد در دستگاه و یا  استشمام بوی سوختگی سریعا با آی.پی امداد تعمیرگاه مجاز یخچال سامسونگ تماس بگیرید. تکنسین های این مرکز در کمتر از دو ساعت برای عیب یابی یخچال سامسونگ  در محل حضور می یابند. تعمیرکاران آی.پی امداد از  مهارت کافی برای تعمیر تمام مدل های یخچال سامسونگ برخوردار هستند. ارائه گارانتی مدت دار، استفاده از قطعات فابریک و تعرفه های مناسب از مهمترین ویژگی های نمایندگی تعمیرات ساید بای ساید سامسونگ می­باشد.

آی.پی امداد هیچ ارتباطی با سام سرویس ندارد و در قالب تعمیرگاه مجاز با مجوز در تهران فعال میباشد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه