اخبار داغ

در نشست شورای اداری استان کرمان مطرح شد؛

اذعان روحانی به بدتر شدن شرایط فروش نفت بعد از برجام/ اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بود مذاکره می‌کردم

اذعان روحانی به بدتر شدن شرایط فروش نفت بعد از برجام/ اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بود مذاکره می‌کردم
روحانی گفت: سخت ترین سال ها در این چهل سال همین روزها است چه زمانی بوده که برای فروش نفت این همه مشکل داشته ایم در زمان جنگ فقط دو هفته بر اثر بمباران خارک نتوانستیم صادرات داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه قرآن به ما این امید را می‌دهد که باطل ماندنی نیست و آنچه که در تاریخ می‌ماند حق است، گفت: همه آرزوی ما این است که در مسیر حق حرکت کنیم و امید که در هفته همدلی و وحدت بتوانیم از فضای معنوی این ماه استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: تمام مسلمانان جهان، مردم ایران و کرمان، مسئولان محترم، اندیشمندان، کارمندان، طراحان، مهندسان، کارآفرینان باید از این فضا جهت خدمت به خلق استفاده کنند.

,

روحانی با بیان اینکه اگر حاصل عمر ما خدمت به مردم و هدایت یک انسانی بود، آن برای ما بس است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) به امام علی علیه السلام فرمود چنانچه بتوانی یک نفر را هدایت کنی از همه دنیا بهتر است؛ بنابراین اگر بتوانیم یک دوست و همکار را به یک مسیر درست هدایت کنیم، خیلی مهم است.

,

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ناامید کردن مردم و تخریب و آبروی یک نفر را بردن بسیار آسان است ولی چه کسی می‌تواند این آبرو را برگرداند، اظهار کرد: اینکه یک رسانه و تریبونی آبرویی از یک جمع و فرد می برد چگونه می تواند آن را برگرداند.

,

وی افزود: وقتی در بین اذهان مردم تشویش ایجاد شود و نسبت به آینده آنان را نامید کنیم و به آنها بگوییم راهی که من می گویم درست است این همان استکبار است که به ملت شریف ما بگوید شما اشتباه می کنید و همه ما درست می گوییم.

,

روحانی عنوان کرد: سخت‌ترین سال‌ها در این چهل سال همین روزها است چه زمانی بوده که برای فروش نفت این همه مشکل داشته‌ایم در زمان جنگ فقط دو هفته بر اثر بمباران خارک نتوانستیم صادرات داشته باشیم.

,

این مقام مسئول گفت: هاشمی رفسنجانی در آن روز فرمانده جنگ بود؛ آن روز بلافاصله به خارک رفتیم  و خسارت ها را دیدیم که پس از آن با حضور مسئولان تشکیلات پدافندی به وجود آمد.

رئیس جمهور اذعان داشت: بعد از سال ۶۴ هیچ مشکلی در فروش نفت بوجود نیامد.

روحانی عنوان کرد: شاید کسانی باشند که در مسائل بودجه و اقتصاد کشور به این اشاره داشته باشند که نفت نفروشید و بعدا بفروشید؛ پس باید بگوییم این همه معادنی که استفاده می کنیم باید درش را بست و بعدا استفاده کرد و یا زمین کشاورزی را مهروموم کرد و بعدا کاشت کرد یا این گازی که استخراج می‌کنیم درش را بست و بعدا مورد استفاده قرار دهیم؟

وی  با بیان اینکه این منابع بزرگ برای استفاده است و در بستن و قفل کردن هنر نیست بلکه باز کردن هنر است، افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ تحریم، فشار به نفت آورد و فروش آن کاهش یافت و بعد از برجام نفت از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و همه چاه‌ها بسته بود و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کردیم تا توانستیم چاه ها را به خط بیاوریم.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال های ۹۴ و ۹۵ بالاترین فروش نفت را داشتیم و سال ۹۵ رشد اقتصادی ایران بالاترین رشد اقتصادی در سطح جهان بود.

روحانی اذعان داشت: وقتی با استخراج و فروش نفت مشکل بوجود می آید، چگونه باید کشور را اداره کرد.

وی با بیان اینکه بودجه سالیانه حدود ۴۵۰ هزار میلیادر تومان است، عنوان کرد: برای اداره کشور به ریال نیاز داریم و اینکه گفته می شود دولت چرا با تاخیر کار انجام می دهد، این منبع نیاز به پول دارد و ما چقدر می‌توانیم از مالیات بودجه تامین کنیم؟

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دادن مالیات یک امر واجب است، تصریح کرد: خود حضرت آقا فرمودند: "دادن مالیات واجب شرعی و قانون است"؛ خوب حال چقدر می‌توانیم مالیات دریافت کنیم؟

روحانی با تاکید بر اینکه درآمد اصلی پول نفت است که کشور اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: بالاترین مالیاتی که برای سال آینده پیش بنیی کرده‌ایم 150 هزار میلیارد تومان است؛ ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مابقی را از کجا بیاوریم؟ گمرکات ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است که بستگی به صادرات، واردات و برخی کالاهای متفرقه دارد.

وی گفت : اگر در شرایط عادی بودیم می توانستیم در طول سال ۶۰ میلیارد دلار نفت بفروشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: تنها ۳۰ درصد درآمد لازم کشور از طریق مالیات است و این در حالی است که در دنیا ۷۲ الی ۸۰ درصد مالیات و برخی نیز تا  100 درصد از مالیات است.

روحانی با اشاره به اینکه مردم باید همکاری کنند و دادن مالیات را وظیفه خود بدانند بیان داشت: آنان بدانند که اگر مالیات پرداخت کنند امنیت، آموزش، بهداشت و درمان، محیط زیست و انرژی دریافت خواهند کرد و در انتها خود پول به آنها بر می‌گردد و هر چه کوتاهی کنند خسارت به خود آنها بر می گردد.

وی نیاز ارز خارجی را یکی دیگر عوامل اداره کشور عنوان کرد و گفت: یک سری واردات چه کالا و خدمات نیاز به ارز دارد، که بخشی از این واردات از جمله کالاهای ضروری که حداقل ۲۰ میلیارد دلار در سال است، بر عهده دولت است.

رئیس جمهور بیان داشت: اگر سوبسید ندهیم، دارو و کالاهای پرمصرف مردم گران می‌شود.

روحانی با بیان اینکه وقتی دشمن مشکلاتی برای ما ایجاد می کند حرکت ما کند می شود، عنوان کرد: گاهی اوقات برخی می گویند طرح های عمرانی که قول دادید ۶۰ درصد اجرا شده و مابقی آن نیاز به امکانات مالی دارد و امروز این امکانات مالی لازم در اختیار ما نیست.

وی تصریح کرد: من در این رابطه نگرانی ندارم و هر چه بر دولت فشار آید شاکر خدا هستم و تهمت زنندگان را به آخرت وا می‌گذارم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر هدف ما برای خدا باشد از این حرف ها نباید ترسید و با امید به خدا و اتکا به آن هیچ تزللی نداریم. برخی از اقتصاددانان می‌گفتند وضع اقتصادی ما در سال ۹۷ اینقدر افتضاح است؛ اگر به سال ۹۸ برسیم چه خواهد شد؟‌

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

روحانی ادامه داد: اقتصاد یک علم بسیارپیچیده و پر پیچ و خم است و عوامل دیگر در آن دخیل است کسی که به روابط قدرت در داخل ایران و روحیه مردم آشنایی ندارد، نمی تواند در رابطه با اقتصاد اظهار نظر کند.

,

وی همچنین بیان کرد: صادرکنندگان ما باید به فرهنگ بازار صادرات اشراف داشته و به بهترین وجه کالاها را بسته بندی کنند و امانت را در نظر داشته باشند و اجازه ندهند دیگر کشورها از امتیاز ما سواستفاده نمایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی مهم است که در زندگی اخلاق خوب داشته باشیم، اذعان داشت:  اخلاق پیامبر عظیم الشان به عنوان بهترین سرمایه ای است  که خدا به ما داده و ما از آن استفاده نمی کنیم.

روحانی گفت: استعدادهای مردم سرمایه بعدی است سرمایه اصلی اسلام و فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت است آنها به آموخته اند چگونه با دیگران رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده که برخی سنن را از خداوند بیاموزید خدا سرّ شما را مکتوم می دارد و نمی گذارد دیگران بفهمند، عنوان کرد:حال یکی از افتخارات ما این است که افشا کن افشا کن حال اگر کسی تعدی کرده  و خلافی انجام داده است باید با آن برخورد قانونی شود و این در حالی است که قانون برای محدوده خاص است و آنچه برای همه جا کاربرد دارد اخلاق است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نمی گویم قانون نباید باشد از قانون مهمتر اخلاق است و باید اخلاق را بر جامعه حاکم کنیم و اگر توانستیم اخلاق پیامبری را حاکم کنیم و همیشه حق را بگوییم، خداوند بزرگ ما را یاری خواهد کرد.

روحانی افزود: مردم بدانید راه و مسیری که دولت و نظام انتخاب کرده  درست است و این حق با شماست که سختی های زیادی دارید اما این شرایطی بود که دشمن برای ما ایجاد کرد و ما آغازگر نبودیم.

وی ادامه داد: همه افتتاح هایی که دیروز انجام دادیم در سایه برجام بود آیا این برجام چیز بدی بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: من با همه توانم نگذاشتم که برجام شکسته شود ولی خوب یک دشمنی آمد و این لیوان را شکست ولی ترکی برداشت و اسرائیل اعلام کرد فشار ما بود که آمریکا ازبرجام خارج شد خوب ببینید برجام چقدر مهم است که بزرگترین دشمنان ما مثل اسرائیل و آمریکا از برجام خارج شدند.

روحانی با بیان اینکه مردم بدانید اگر مشکل داریم از دشمنان و بدخواهان ما هست، اذعان داشت: وقتی آمریکا از برجام خارج شد برخی خوشحال شدند و با خود گفتند ایران نیز فی‌الفور از برجام خارج خواهد شد.

وی گفت: ما این کار نکردیم و زرنگی کردیم و ما به آنها بارها مهلت دادیم و صبر کردیم و هیج کس در دنیا نمی تواند برای ما ایراد بگیرد که چرا از تعهدات خارج شدید و فردو را راه اندازی کردید زیرا حساب شده حرکت می کنیم و این راهی که انتخاب کردیم راه مقاومت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما با دنیا مذاکره می‌کنیم و آنها پیشنهاد می دهند و تا به حال پیشنهادات آنها را قبول نکردم؛ گرچه پیشنهادات خوبی دادند. در نیویورک پیشنهادات نسبتا خوبی داده شد؛ می توانستم تصمیم بگیرم که تحریم را بشکنیم و شرایط طوری بود که باید به رییس جمهور امریکا اعتماد می‌کردیم که کار بسیار سختی بود؛ شاید اگر رییس جمهور دیگری در آمریکا بود این کار تا اول مهر ماه انجام شده و تمام می‌شد.
روحانی در انتهای سخنان خود به انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم ودست به دست هم دهیم انتخابات به طور طبیعی و خوب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: اجازه ندهید دیگران بین ما تفرقه ایجاد کنند و هر که مردم آن را بهتر دانست به آن رأی دهند و رای مردم باید معیار باشد و احراز نهایی را به دست مردم دهیم.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم فهیم ، رشید، فداکار و انقلابی هستند و به کشورشان علاقه‌مندند و اگر نماینده خوبی را انتخاب کنند می دانند به نفع شان است.

روحانی افزود: خیلی به فکر جناح و حزب نباشیم و یک آدم لایق و دلسوز کشور که اهل رانت نیست برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم امید که مجلس آینده فعال تر و مردم با نشاط تر باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه