اخبار داغ

رئیس دیوان عالی کشور:

مسئولان قضائی استان‌ها به کارگاه‌های تولیدی توجه ویژه کنند

مسئولان قضائی استان‌ها به کارگاه‌های تولیدی توجه ویژه کنند
رئیس دیوان عالی کشور گفت: در بعضی استان ها شاهد هستیم که برخی کارگاه های تولیدی با مشکل مواجه شده اند و مدیران آن‌ها به زمین خورده اند، ما از مسئولان قضائی استان ها تقاضا داریم حتما برای رفع مشکل این کارگاه های تولیدی نگاه ویژه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید احمد مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز در شورای قضائی خراسان جنوبی اظهار کرد: دستگاه قضائی کشور با تراکم پرونده مواجه است و این در استان‌های مختف کم و زیاد دارد اما خراسان جنوبی جزو استان‌های مطلوب و نمونه است زیرا آمار پرونده‌ها در این استان حاکی از این است که پرسنل قضائی استان پرتلاش و مردمان این‌جا از نجابت خاصی برخوردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، سید احمد مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز در شورای قضائی خراسان جنوبی اظهار کرد: دستگاه قضائی کشور با تراکم پرونده مواجه است و این در استان‌های مختف کم و زیاد دارد اما خراسان جنوبی جزو استان‌های مطلوب و نمونه است زیرا آمار پرونده‌ها در این استان حاکی از این است که پرسنل قضائی استان پرتلاش و مردمان این‌جا از نجابت خاصی برخوردارند.,
 
,
وی افزود: در استان هایی که با حجم بالای پرونده درگیر هستند باید تدبیری کنند و با نوآوری و ابتکار برای تسریع در روند رسیدگی و پیشگیری از ورود بیهوده پرونده ها راهکارهای جدیدی را اتخاذ کنند، به نظر ما این طور نیست که نشود این روند را کنترل کرد و قطعا اگر اندیشه ها و راه های نو را اجرایی کنیم این رویه بهتر خواهد شد.
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در استان هایی مانند خراسان جنوبی هم که پرونده ها نسبت به سایر استان ها کمتر است باید مسئولان قضائی استان پرونده های دیگر را مورد رسیدگی قرار دهند، بازرسی و سرکشی از حوزه های زیرمجوعه خود را افزایش دهند، راه های جدید را برای اطلاع رسانی مردم برای طرح نکردن دعواهای خود در دادگاه اجرایی کنند.
,
 
,
مرتضوی مقدم افزود: بحث سرکشی از حوزه های قضائی زیرمجموعه بسیار حائز اهمیت است زیرا این کار در بعضی موارد اگر سرزده صورت گیرد می تواند نتایج خوبی برای اطلاع از نحوه پاسخگویی پرسنل به مردم به شما بدهد، البته مسئولان قضائی باید از خود مردم درباره نحوه رسیدگی به پرونده ها و روال کار در دستگاه قضائی بپرسند.
,
 
,
وی با بیان اینکه وظیفه ما اقامه عدل و قسط و حفظ کرامت مردم است، گفت: خدمت رسانی و حفظ حقوق مردم ما آنقدر نزد خدا دارای ارج است که ما را به عزت می رساند پس درست است که گاهی پرونده ها زیاد است و فشار کاری بالا است اما باید حفظ کرامت مردم حتما مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه تعدادی از کارگاه های تولیدی ما زمین خورده اند و مدیران آن‌ها دچار مشکل شده‌اند، گفت: باید دستگاه قضائی حتما به فکر این واحدهای تولیدی باشد، تا جایی که امکان داشته باشد دست آن‌ها را بگیرید و تا هرجایی که امکان دارد کمک‌شان کنید و از بانک ها برایشان مهلت بگیرید.
,
 
,
مرتضوی مقدم تصریح کرد: درست است که این وظیفه دستگاه قضائی نیست اما یک کار اخلاقی است و قطعا هر اقدامی که برای سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی انجام دهید اجر معنوی دارد، بی‌تفاوتی در همه جا یک آفت است و در دستگاه قضائی آفت بزرگتر پس نباید قضات ما نسبت به این مشکلات اقتصادی که با معیشت مردم ارتباط دارد بی‌تفاوت باشند.
,
 
,
وی در خصوص رسیدگی ویژه به برخی پرونده های استان خراسان جنوبی گفت: اگر شما پرونده خاصی را تحت عنوان پرونده ویژه برای دیوان عالی کشور ارسال کنید ماهم به طور ویژه به آن رسیدگی می کنیم تا روند کارها در استان تسریع پیدا کند.
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور در خصوص ماده 477 هم که باعث شده دروازه برای مدعیان باز باشد تا برای حکم‌شان درخواست حکم مخالف شرع بدهند، اظهار کرد: ما هم معتقدیم این ماده باعث ایجاد کار و زحمت زیادی هم در استان ها و هم در دیوان عالی کشور شده است، از این رو ما در حال تدوین پیش نویسی هستیم تا اصلاحاتی را در این قانون به وجود بیاوریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه