اخبار داغ

حسینی کیا در واکنش به سخنان رئیس جمهور در بافت؛

چون پاسخی برای مردم نداریم نباید فرافکنی کنیم/ دولت صادقانه بگوید فرمایشات رهبری را در زمینه برجام نادیده گرفته است

چون پاسخی برای مردم نداریم نباید فرافکنی کنیم/ دولت صادقانه بگوید فرمایشات رهبری را در زمینه برجام نادیده گرفته است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای اینکه پاسخی نداریم به مردم بدهیم نباید فرافکنی کنیم و امیدواریم دولت در این خصوص صادقانه با مردم سخن بگوید که ما فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه برجام نادیده گرفته ایم و این امر موجب شد که در این زمینه خسارت ببینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برخی از سخنان روز گذشته رئیس جمهور در بافت مبنی بر اینکه «پیغمبر ما با همه حرف می‌زد و با همه پیمان می بست. پیغمبر با کفار پیمان بست. پیمان را می‌شکستند، پیمان دوم را می بست» گفت: پیامبر اسلام (ص) با کفار پیمان می بستند؛ اما این را باید بدانیم که کفار هر جا که به تعهدات خود عمل نمی کردند؛ پیامبر اکرم(ص) هم کار خود را پیش می بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه صلح حدبیه از همان پیمان ها بود، تصریح کرد: زمانی که کفار در صلح حدبیه به تعهدات خود عمل نکردند پیامبر اسلام (ص) فتح مکه را پیش کشیدند؛ این مسئله نمونه ای است که به دلیل شرایط خاص و موقعیت اسلام در آن عصر صورت گرفت.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیامبر پیمان هایی را با کفار امضاء می کردند و اگر به چهارچوب پیمان عمل نمی شد؛ آن پیمان ملغی شده تلقی می کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا تأکید کرد: امروز نیز وقتی با برخی کشورها مذاکره می کنیم و پیمانی منعقد می شود؛ وقتی آنها اصل را زیر پا گذاشتند بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اگر آنها برجام را پاره کردند ما برجام را پاره و به آتش می کشیم به این معنا که ما یک گام جلوتر بر خواهیم داشت.

,

وی افزود: ما تا زمانی پایبند هستیم که طرف مقابل پایبند باشد و زمانی که آنها پایبند نیستند، پایبند بودن ما چه معنا دارد؛ بنابراین در این زمینه دقت بیشتری باید شود و مواضع التهاب آفرین به کار برده نشود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برجام تجربه تلخی بود، عنوان کرد: برجام برای ما آن دستاوردی که مد نظر بود نداشت همچنین تضمین لازم را در این خصوص نداشتیم و طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد.

,

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا در پایان خاطر نشان کرد: امروز برای اینکه پاسخی نداریم به مردم بدهیم نباید فرافکنی کنیم و امیدواریم دولت در این خصوص صادقانه با مردم سخن بگوید که ما فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه برجام نادیده گرفته ایم و این امر موجب شد که در این زمینه خسارت ببینیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه