اخبار داغ

بیان مشکلات صادرکنندگان در میزهای تخصصی، راهی برای توسعه صادرات

بیان مشکلات صادرکنندگان در میزهای تخصصی، راهی برای توسعه صادرات
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با وجود ظرفیت های موجود در شورای گفتگو و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می‌توان به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و حتی اصلاح قوانین دست و پاگیر پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون مدیرکل امور مالیاتی استان، معاون گمرک، مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، رؤسای اتحادیه صنایع دستی و انجمن طلا، نماینده اداره استاندارد و چند تن از تولیدکنندگان طلا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ولی اله هادیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هدف از تشکیل میز طلا را طرح و پیگیری مشکلات و موانع گروه‌های هدف بیان کرد و افزود: با وجود ظرفیت های موجود در شورای گفتگو و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می‌توان به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و حتی اصلاح قوانین دست و پاگیر پرداخت.

,

وی بیان مشکلات صادرکنندگان در میزهای استان اصفهان را در تسهیل روند توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی مؤثر دانست.

,

در ادامه اسماعیل نادری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت رویکرد تشکیل میزهای استانی را کمک به توسعه صادرات کالاهای مختلف بیان کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های موجود در میز طلا برای حل مشکلات مربوط به صادرات طلا به کشورهای هدف صادراتی استفاده کرد و طرح و پیگیری مسایل دیگر مربوط به این صنعت از طریق ستاد تسهیل و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قابل طرح است.

,

وی همچنین با اشاره به مصوبه تحویل ارز در خارج از کشور توسط صادرکنندگان مصنوعات فلزات گران بها و امکان رفع تعهد ارزی تصریح کرد: وفق بند الف ماده شش آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گران بها، اشخاص حقیقی و حقوقی صادرکننده مکلف‌اند در قبال صدور مصنوعات گران بها نزد بانک مرکزی تعهد سپاری کنند.

,

نادری تصریح کرد: صادر کنندگان مخیر خواهند بود تعهدات مربوط را با ورود معوض فلزات مذکور به صورت شمش استاندارد و یا ذوب شده خام به همان نسبت و میزان و یا فروش ارز حاصل از صادرات به موسسات اعتباری یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تسویه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه