اخبار داغ

کشت پاییزه گندم در زنجان؛

270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفت/ برآورد افزایش سطح زیرکشت گندم در زنجان تا 190 هزار هکتار

270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفت/ برآورد افزایش سطح زیرکشت گندم در زنجان تا 190 هزار هکتار
گندم یکی از مهمترین محصول استراتژیک کشور بوده و که کشت این محصول با قوت بیشتری در استان زنجان ادامه دارد و کشت این محصول در برخی از مناطق استان به اتمام رسید ولی در برخی از شهرستان همچنان عملیات کشت انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; استان زنجان جزو 10 استان برتر تولید کننده گندم است که علاوه بر نیاز داخلی استان بلکه نیاز سایر استانها را نیز تامین می‌کند و حسین عامری مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت پاییزه گندم در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر در واخر کشت پاییزه گندم در استان زنجان هستیم و تا به امروز نزدیک به 270 هزار هکتار از زمین زراعی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ابراز کرد: عملیات کشت گندم همچنان در برخی از مناطق استان زنجان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود میزان سطح زیر کشت گندم در استان زنجان به 290 هزار هکتار برسد.

,

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز در کشت گندم افزایش سطح زیر کشت نداشتیم و بیشتر برنامه‌ ما افزایش عملکرد بوده و برنامه‌ای برای افزایش سطح کشت در استان نداریم.

,

وی عنوان کرد: اهداف ما بیشتر بهروری بالا از اراضی زیر کشت است و این رویکرد را در استان زنجان برنامه‌ریزی کردیم تا از زمین‌های کشت موجود استفاده خوبی داشته باشیم.

,

عامری عنوان کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم استان زنجان مربوط به شهرستان خدابنده است که حدود 125 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم دیم رفته است.

,

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت کلزا در سطح استان زنجان می شود اظهار کرد: همچنان کشت کلزا در شهرستان طارم ادامه دارد.

,

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: امسال نزدیک به بیش از 900 تن کلزا تولیدی استان به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

,

وی عنوان کرد: اگر مشکل خاصی به لحاظ آب هوایی ایجاد نشود پیش‌بینی شده میزان تولید کلزا در سال آینده دو سه برابر سالهای گذشته برسد.

,

عامری بیان کرد: در سال جاری در تولید کلزا افزایش نداشتیم و میزان تولید تقریبا با سال گذشته برابری می‌کرد چون بارشهای ابتدای بهار امسال در سطح استان خسارت زیادی به محصولات کلزا در استان وارد کرد و این مشکل باعث شد افزایشی نداشته باشیم.

,

وی عنوان کرد: سال آینده اگر شرایط آب هوایی مساعد باشد تولید استان برآورد شده به دو برابر امسال برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه