اخبار داغ

نویسنده و کارگردان نمایش رویای کودکانه:

نمایش رویای کودکانه، مشکلات "کودکان کار" را بر روی صحنه آورد

نمایش رویای کودکانه، مشکلات "کودکان کار" را بر روی صحنه آورد
نویسنده و کارگردان نمایش رویای کودکانه، گفت: همه مردم ایران دغدغه ای به اسم کودکان کار دارند و من سعی کردم به وسیله تئاتر مشکلات "کودکان کار" را بر روی صحنه آوردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس سپهری، نویسنده و کارگردان نمایش رویای کودکانه، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه سال های قبل به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر حضور داشته و امسال برای اولین بار است تئاتر را در جشنواره کارگردانی می کند گفت: همه بازیگران نمایش سنین پایین داشتند و حرفه ای نبودند اما طی ۲ سال تمرین متوالی توانستیم کار را به نتیجه برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی، با اشاره به اینکه موضوع این نمایش در خصوص کودکان کار بود افزود: قطعا همه مردم ایران دغدغه ای به اسم کودکان کار دارند و من نیز از این امر مستثنی نیستم به همین دلیل به عنوان یک هنرمند تلاش کردم گوشه ای از دین خود را به این بخش از مردم ادا کرده و مشکلاتشان را بیان کنم.

,

سپهری، با تاکید براین که بسیاری از کمبود ها قابل جبران و حل شدنی است به جز دل  شکستن خاطر نشان کرد: تیم ما ۱۷ نفر بود که متاسفانه گفتند تنها ۱۳ نفر را میتوانید به جشنواره بیاورید و چون بودجه کم بود با خواهش و تمنا این تعداد نفرات را به ۱۴ نفر رساندیم و ۳ نفر باقی مانده مجبور شدیم از مزایای جشنواره استفاده نکنیم و حتی برای وعده غذایی به خارج از مجموعه برویم.

,

نویسنده و کارگردان نمایش رویای کودکانه ادامه داد: من کمبود بودجه را درک می کنم و می دانم کمبود بودجه درد همه جشنواره هاست اما تنها انتقاد من این است که جشنواره برای سال بعد بودجه بیشتری بگیرد و دولت، وزاتخانه فرهنگ و ارشاد و مجلس شورای اسلامی که متولیان اصلی هستند بودجه قابل قبولی برای تئاتر کشور در نظر بگیرند.

,

وی، در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه سالن  اجرای نمایش درنظر گرفته شده پلاتو و کوچک بود و باعث شد کیفیت کار کمی پایین بیاید گفت: متاسفانه به این دلیل مجبور شدیم تعدادی از دکور را حذف کنیم وفضای کافی برای اجرا نباشد؛ هرچند نزدیکی تماشاچی به بازیگر باعث ایجاد فضای صمیمی تر شد و بچه ها و تماشاچی باهم در صحنه بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه