اخبار داغ

مسئول حراست مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی:

امامان جماعت باید معیارهای انقلاب را در مساجد محکم بیان کنند

امامان جماعت باید معیارهای انقلاب را در مساجد محکم بیان کنند
مسئول حراست مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، گفت: امروز منافقین داخلی و دشمنان خارجی دست به دست هم داده اند تا انقلاب اسلامی ایران را به انحراف بکشانند و امامان جماعت باید معیارهای انقلاب را در مساجد محکم بیان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام برقعی، مسئول حراست امور مساجد استان خراسان رضوی صبح امروز در پنجمین همایش امور مساجد شهرستان خلیل آباد که با حضور خدام، روحانیون و هیئت امناء مساجد شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسجد تولیت بردار نیست و اگر موقوفاتی داشته باشد تولیت بردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه امام جماعت، باید پرچم دارد انقلاب باشند، خاطرنشان کرد: برخی از امامان جماعت با دوپهلو صحبت کردن به دنبال حفظ برخی از افراد خاکستری در مسجد هستند، فردی که چهل سال در خواب بوده را نمی توان بیدار کرد.

,

مسئول حراست امور مساجد استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امام جماعت هر مسجدی نیز نماینده ولی فقیه و مدیر آن مسجد است و شرح وظایفی دارد، تصریح کرد: امامان جماعت نباید خود را بی نیاز از مشورت و راهنمایی گرفتن و مراجعه به امام جمعه شهرستان نداند.

,

وی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و این انقلاب را به سرقله موفقیت برسانیم، اذعان کرد: طلبه وظیفه دارد که ارزش های انقلاب را به گوش همه برساند.

,

برقعی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نباید به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: بعضی از مسئولان در شعار خیلی از مقام معظم رهبری دم می زنند ولی در عمل عکس رهبری رفتار می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز از ایران یک دکمه را فشار می دهیم و موشک نقطه زن ما در سوریه، مرکز تجمع فرماندهان داعش را می کوبد حاصل مقاومت های فرزندان این نظام و انقلاب است، تشریح کرد: امروز منافقین داخلی و دشمنان خارجی دست به دست هم داده اند تا انقلاب اسلامی ایران را به انحراف بکشانند و امامان جماعت باید معیارهای انقلاب را در مساجد محکم بیان کنند.

,

 

,

راهپیمایی 13 آبان زمینه را برای برگزاری انتخابات دوم اسفند فراهم کرد

, راهپیمایی 13 آبان زمینه را برای برگزاری انتخابات دوم اسفند فراهم کرد,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این مراسم با بیان اینکه در تاریخ جهان اسلام مسجد نخستین شکوفه ایمان و پرهیزگاری خالصانه انصار و مهاجر بود که پیامبر اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه در آنجا مسجد بنا نهادند، اظهار داشت: بعد از آن این نقطه اصلی ترین رکن جهان اسلام در تحکیم مبانی اسلامی قرار گرفت.

,

وی با تاکید بر اینکه مسجد بزرگترین مدرسه اسلامی است، خاطرنشان کرد: زمانی که مسجد بزرگترین مدرسه اسلامی باشد اولین مولفه و کارکرد مورد انتظار آن آموزش است که در کنار مسائل عبادی و مناسک خاص خود می تواند نقش تاثیرگذاری در اجتماع داشته باشد.

,

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه مساجد بهترین نقطه شروع حرکت ها، خیزش ها علیه استبداد و استعمار در تمام سرزمین اسلامی بوده است، تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاه مبارزاتی و سیاسی و دینی و اجتماعی است چرا که دین مبین اسلام سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می داند.

,

وی با بیان اینکه مسجد در تاریخ اسلام فراز و نشیب های زیادی داشته است، اذعان کرد: دشمن نگاهش به جمهوری اسلامی ایران فصل و حوزه مشخصی ندارد و به دنبال این است که در کل کشور به کشتی انقلاب حمله کند.

,

قاسم پور با تاکید بر اینکه امروز هیچ تفکیکی بین قوه قضائیه، قوه مقننه، دولت و مردم نیست، عنوان کرد: این ساختار به برکت خون هزاران شهید به وجود آمده است و امروز اگر داعش می توانست به جغرافیای ایران اسلامی حمله کند مطمئناً نگاه نمی کرد که کدام ذائقه سیاسی است.

,

وی با اشاره به اینکه کشتی انقلاب با سکانداری مقام معظم رهبری امروز نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل دنیا حرف برای گفتن دارد، تشریح کرد: اتحاد، همدلی و همراهی نیاز امروز جامعه در همه عرصه ها است و در شهرستان خلیل آباد این اتحاد و همدلی در حد اعلاء خود وجود دارد.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه روحانیون باید از فضای همدلی و همراهی در مساجد برای تبیین طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند، تاکید کرد: اقتصاد باید امروز مردم محور شود و تحریم های ظالمانه دشمن باعث افزایش اتحاد و همدلی در کشور شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای کمرنگ شدن راهپیمایی 13 آبان دورخیز کرده بود ولی با حضور پرشور تمام اقشار مردم در این راهپیمایی توطئه های دشمنان خنثی شد، بیان کرد: راهپیمایی 13 آبان زمینه را برای برگزاری انتخابات 2 اسفند فراهم کرد و در دوم اسفند شرایط را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم خواهیم کرد.

,

 

,

امام جماعت، محور امور فرهنگی مسجد است

, امام جماعت، محور امور فرهنگی مسجد است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در این مراسم اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد در بخش های مختلف همواره حرف برای گفتن داشته و دلیل آن تدین و انسجام مردم و مسئولان و روحانیت است و هر برنامه ای که در سطح شهرستان برگزار شده از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

,

وی با بیان اینکه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب انتظار داریم در بخش امور مساجد یک تحرک و برنامه خاصی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حکم برخی از هیئت امنا مساجد تمام شده ولی هنوز برای تمدید حکم خود مراجعه نکرده اند.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه محور امور فرهنگی مسجد، امام جماعت است و امیدواریم برنامه ها بهتر از گذشته انجام شود، تصریح کرد: اتحاد و انسجام بیشتری باید بین هیئت امنا و روحانی در برخی از مساجد برقرار شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه