اخبار داغ

آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟

تناقضات آشکار در سخنرانی رئیس‌جمهور در یزد

تناقضات آشکار در سخنرانی رئیس‌جمهور در یزد
هرچند سخنرانی و رفتار روحانی در میدان امیرچقماق یزد در آبان ماه امسال نمونه‌ای بارز برای سنجش میزان اخلاق‌مداری رئیس دولت دوازدهم است؛ اما غیر از این نیز حسن روحانی تا کنون به کرات اخلاق‌مداری خودش را به رخ کشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، سخنرانی حسن روحانی در یزد از جمله سخنرانی‌هایی است که تا مدت‌ها در اذهان می‌ماند چرا که از یک طرف او در همان حین سخنرانی با اعتراض گسترده حاضران مواجه شد، اعتراضی که حتی برای خود روحانی هم شوکه‌کننده بود تا جایی که واکنش علنی او را در همان زمان به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

از سوی دیگر اما روحانی در حالی که در سال هفتم ریاست جمهوری قرار دارد، طوری در میدان امیرچقماق سخنرانی کرد کأنه آبان 98، خرداد 92 است و حسن روحانی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری.

,

افزون بر این، ادعاهای روحانی در سخنرانی‌اش در یزد نیز در نوع خود جالب توجه بود، او در شرایطی تلاش کرد ژست مبارزه با فساد بگیرد که برادرش به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهور و دولت و همچنین تعدادی از مقامات بلندپایه دولت به جرم فساد اقتصادی در بازداشت به سر می‌برند.

,

روحانی حتی در امیرچقماق یزد در حالی –به زعم خودش- نسبت به برخی تخلفات مالی میلیارد دولاری افشاگری کرد و سعی کرد آن‌ها را به رقبایش نسبت دهد که از قضا بررسی جزئیات این تخلفات نشان داد که این‌ها نیز به او و همفکرانش مربوط می‌شود.

,

به عنوان مثال او در حالی اعلام کرد: «از همه مسئولان و ارگان‌ها می‌خواهم درباره دومیلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا ریخته شد و دولت قبل 10 ماه فرصت داشت آن پول را از حلقوم آمریکا درآورد اما دست روی دست گذاشت، به مردم توضیح دهند.» که برخلاف اظهارات روحانی ریشه این ماجرا به سال 82 و 83 و در زمان دولت اصلاحات برمی‌گردد و جالب‌تر آنکه متهم اصلی این رخداد هم‌اکنون در دولت روحانی مسئولیت دارد!

,

جای خالی اخلاق در منظومه رفتاری روحانی

, جای خالی اخلاق در منظومه رفتاری روحانی,

اما یکی از تناقضات مبرهن سخنرانی روحانی در یزد، سخن گفتن او از اخلاق و وحدت و دقیقا برعکس آن عمل کردن بود. حسن روحانی در ابتدا سخنانش به هفته وحدت اشاره کرد و از مزیت‌های وحدت در جامعه گفت اما هنوز چند دقیقه‌ای از این سخنانش نگذشته بود که مردم حاضر در امیرچقماق که نسبت به عملکرد او انتقاد داشتند و با شعارها و دست‌‌نوشته‌هایی انتقادهایشان را اعلام کردند، را مورد اهانت قرار داد و مدعی شد آن‌ها خواسته‌های آمریکا را فریاد می‌زنند!

,

همچنین هجمه‌های تند روحانی علیه فسادستیزی قوه قضائیه و نسبت‌های ناروا دادن به دستگاه قضایی نیز، فقط چند دقیقه بعد از سخنان او پیرامون اخلاق و وحدت بیان شد.

,

حسن روحانی البته در جلسه شورای اداری استان یزد هم که در محل استانداری برگزار شد نطق غرایی پیرامون اخلاق و جایگاه اخلاق در جامعه و لزوم اخلاق‌مداری ایراد کرد.

,

هرچند سخنرانی و رفتار روحانی در میدان امیرچقماق یزد در آبان ماه امسال نمونه‌ای بارز برای سنجش میزان اخلاق‌مداری رئیس دولت دوازدهم است؛ اما غیر از این نیز حسن روحانی تا کنون به کرات اخلاق‌مداری خودش را به رخ کشیده است؛ تا جایی‌که این بزرگ مدعی اخلاق و ادب زمانی منتقدانش را بی‌سواد و بی‌شناسنامه خوانده بود و زمانی دیگر آن‌ها را به جهنم حوالت داده بود و زمانی نیز آن‌ها را تازه به دوران رسیده و زمانی دیگر بی‌عقل خوانده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه