اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد؛

هفته کتاب؛ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

هفته کتاب؛ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه ها است لذا ویژه برنامه های هفته کتاب استان از 23 آبان آغاز و تا 30 آبان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ احمد وفائی، مدیر کل کتابخانه های عمومی امروز صبح در جمع خبرنگاران بر لزوم برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی هفته کتاب تاکید کرد و اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه ها است لذا ویژه برنامه های هفته کتاب استان از 23 آبان آغاز و تا 30 آبان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در تشریح فعالیت های هفته کتاب استان گفت:  برنامه های فرهنگی بیست و هفتمین دوره هفته کتاب استان، با شعار حال خوش خواندن برگزار می شود که  نشست های نقد و بررسی کتاب با حضور منتقدان و نویسندگان، تالار گفت و گو، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان و... از جمله برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی است.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی از بازگشائی کتابخانه عمومی شهید مفتح در  روز 29 آبان خبر داد ادامه داد : در این روز همزمان با مراسم تکریم از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه ها ، کتابخانه عمومی شهید مفتح بازگشایی خواهد شد.

,

وفایی بیان کرد: در روز 30 آبان با حضور مسئولان استانی کتابخانه مرکزی زرند کلنگ زنی و کتابخانه کوثر ولایت ریگان افتتاح خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: تعداد 1017 برنامه فرهنگی شامل 140 نشست های کتاب‌خوان، 84 مسابقات کتاب‌خوانی، 8 جلسات معرفی و نقد کتاب، 3 عنوان رونمایی کتاب، 50 نمایشگاه کتاب و 785 برنامه فرهنگی و ترویجی در ایام بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن برگزار می شود.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی از برپایی میز خدمت اداره کل کتابخانه های عمومی در مصلی امام علی همزمان با نماز جمعه روز 23 آبان خبر داد و اذعان داشت: با اشاره به اهمیت نقش امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: کتابداران و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی در این ایام با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهر کرمان دیدار می کنند.

,

در ادامه وفائی به برنامه هایی از جمله تجدید میثاق با آرمان های شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، کوهپیمائی و اهدا کتاب، ملاقات کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی با مقامات و مسئولین، شرکت مدیر کل در برنامه مردم و مسئولان در شبکه استانی، حضور روسای ادارات شهرستان‌ها در نماز سیاسی عبادی جمعه به منظور ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی، انجام تبلیغات میدانی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان، جذب مشارکت‌ مردمی و کمک‌های خیرین، اجرای طرح نذر کتاب، تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برنامه‌های آموزشی؛ داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی، برگزاری جلسات شعرخوانی و ثبت نام رایگان از مراجعین به کتابخانه‌های عمومی در روز ۲5 آبان اشاره کرد.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی ، در پایان با تأکید بر لزوم بازدید مسئولان در هفته کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان، خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای بازدید اقشار مختلف مردم از کتابخانه‌های عمومی استان فراهم‌ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه