اخبار داغ

سفری در عمق طبیعت زیبای روستاها؛

بوم‌گردی؛ ظرفیت جدید گردشگری/ زنجان، پنجمین استان کشور در راه‌اندازی خانه‌های بوم‌‌گردی

بوم‌گردی؛ ظرفیت جدید گردشگری/ زنجان، پنجمین استان کشور در راه‌اندازی خانه‌های بوم‌‌گردی
راه اندازی خانه های بوم گردی از سال 96 در کشور آغاز شده و به عنوان ظرفیت جدید گردشگری دارای اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; درست وسط باغ میان درختان گیلاس خانه ای چشم نوازی می کند که مسافران پاییزی میهمان آن هستند، در حالی که برگ های درختان بر روی زمین ریخته شده و منظره زیبایی را در مقابل چشم ببیندگان به وجود آورده است، خانه ای زیبا و سنتی نمایان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

سفر در عمق طبیعت زیبای روستاها و آشنایی با رسوم و آداب گردشگری از مهمترین دستاوردهای سفر به خانه های بوم گردی است.

,

اگر چه در گذشته مشکلات زندگی در روستاها همواره مانعی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی می شد اما امروزه خانه های بوم گردی درهای خود را به سوی گردشگران گشوده اند و تعریف جدیدی از سفر به گذشته و خانه های روستایی به دست آمده است.

,

روستای شیت زنجان یکی از روستاهای نمونه گردشگری و دارای خانه های بوم گردی زیبایی است که در میان درختان زیبای گیلاس قرار گرفته و به گردشگران خدمات می دهد.

,

امسال شمار خانه های بوم گردی زنجان به 108 خانه رسیده و قرار است به آمار خانه های بوم گردی زنجان تا پایان سال اضافه شود.

,

رتبه استان زنجان در احیای خانه های سنتی و تبدیل آن به خانه های بوم گردی در کشور پنج بوده و موجب رونق اقتصادی در روستاها شده است.

,

این روزها خانه‌ های بوم گردی با استانداردهای تأیید شده از طرف سازمان گردشگری، تبدیل به اقامتگاهی مفرح برای علاقه مندان شده است به گونه ای که در  روستاهای هدف گردشگری استان خانه های بومی گردی احداث شده است.

,

 

,

, ,

 

,

اقامت ارزان قیمت و تجربه زندگی روستایی از سوی گردشگران موجب روی آوردن به این نوع سبک سفر شده و اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی در محیط ‌های طبیعی و با رعایت ضوابط زیست‌ محیطی، همچنین سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه در خدمت مسافران هستند.

,

"یحیی رحمتی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این زمینه معتقد است،با توجه به زیرساخت های موجود در استان زنجان،این استان دارای رتبه پنجم کشوری در راه اندازی خانه های بوم‌ گردی است.

,

 وی با بیان اینکه یکصد وهشتمین خانه بوم گردی استان زنجان در سلطانیه به عنوان بزرگترین بوم گردی استان راه اندازی شده است، افزود: تجربه موفق در راه اندازی خانه های بوم گردی موجب شده تا تعداد متقاضیان در این زمینه افزایش یابد.

,

این مسئول توسعه خانه های بوم گردی را موجب توسعه اقتصادی در روستاها و افزایش گردشگران عنوان کرد و گفت: خانه های بوم گردی یکی از راه ‌های توسعه پایدار گردشگری روستایی محسوب می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به استقبال مسافران از خانه های بوم گردی، گفت: اقامتگاه های گردشگری در روستاها موجب ایجاد درآمد پایدار می شود.

,

رحمتی  از اضافه شدن یک هزار و 40 تخت به مجموعه تخت های اقامتی استان با توسعه بوم گردی خبرداد و گفت: از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده می شود.

,

 

,

, ,

 

,

روستاهای استان زنجان دارای پتانسیل های گردشگری هستند که راه اندازی خانه های بوم گردی موجب افزایش ظرفیت ها آنها شده است.

,

اقامتگاه های بوم گردی تجربه جدیدی برای حضور در یک محیط متفاوت است که علاقه مندان بیشماری را به خود جلب کرده است.

,

به گزارش موج رسا، در استان زنجان شهرستان‌ های خدابنده و ابهر دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه بوم گردی هستند.

,

در حال حاضر ظرفیت پذیرش اقامتگاه ‌های بوم‌ گردی استان بیش از دو هزار و ۳50 نفر است که با توسعه اقامتگاه‌های بوم گری این آمار افزایش می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه