اخبار داغ

مدیر کل غله استان کرمان مطرح کرد؛

نرخ پایین خرید تضمینی دولت به کشاورزان عامل کاهش چشمگیر برداشت گندم در کشور/ رشد 6 درصدی برداشت گندم در کرمان

نرخ پایین خرید تضمینی دولت به کشاورزان عامل کاهش چشمگیر برداشت گندم در کشور/ رشد 6 درصدی برداشت گندم در کرمان
مدیر کل غله استان کرمان گفت: علاوه بر عواملی همچون سیل و خشکسالی که به گندم‌زارها آسیب جدی وارد کرد، قیمت تضمینی گندم که پایین تر از حد انتظار کشاورزان بود عامل اصلی این کاهش محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ چندی است برداشت گندم در سراسر کشور پایان یافته است و غالب کشاورزان محصول خود را به واسطه خرید تضمینی در اختیار دولت قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مجید نژاد بیگلری مدیر کل غله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: در استان کرمان 178 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که از این مقدار 108 هزار تن مربوط به جنوب استان و باقیمانده آن مربوط به شمال استان است.

,

وی افزود: در استان 18 مرکز خرید برای سهولت کار کشاورزان دایر شد که 11 مورد در شمال استان و 7 مورد در جنوب استان قرار دارد.

,

کاهش قاچاق گندم در استان کرمان به دنبال همکاری بین دستگاه های مسئول

, کاهش قاچاق گندم در استان کرمان به دنبال همکاری بین دستگاه های مسئول,

مدیر کل غله استان کرمان یادآور شد: خرید تضمینی گندم از 5 اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا پایان شهریورماه ادامه داشت، در استان کرمان نسبت به سال گذشته 2 هزار تن گندم بیشتر کشت و برداشت شد.

,

نژاد بیگلری ادامه داد: علی رغم اینکه در اکثر نقاط کشور، تولید گندم نسبت به سال گذشته کاهش چشم گیری داشت اما استان کرمان با وجود شرایط نامساعد 6 درصد افزایش برداشت گندم داشت.

,

وی تاکید کرد: در سال جاری با توجه به همکاری که در بین دستگاه های بین بخشی ایجاد شد توانستیم از قاچاق گندم به خارج از کشور در استان جلوگیری کنیم.

,

مدیرکل غله استان کرمان بیان داشت: تاکنون تمام مبالغ مربوط به خرید گندم در استان به کشاورزان پرداخت شده است و در این خصوص بدهی به کشاورزان نداریم.

,

نرخ پایین خرید تضمینی دولت به کشاورزان عامل کاهش چشمگیر برداشت گندم در کشور

, نرخ پایین خرید تضمینی دولت به کشاورزان عامل کاهش چشمگیر برداشت گندم در کشور,

نژاد بیگلری در ارتباط با دلایل کاهش برداشت گندم در کشور به خبرنگار راه آرمان گفت: علاوه بر عواملی همچون سیل و خشکسالی که به گندم‌زارها آسیب جدی وارد کرد، قیمت تضمینی گندم که پایین تر از حد انتظار کشاورزان بود عامل اصلی این کاهش محسوب می شود.

,

وی عنوان کرد: در استان کرمان تلاش کردیم با فراهم کردن تسهیلات متنوع همچون حمل و تخلیه ارزان قیمت بار کشاورزان را به فروش خرید تضمینی گندم ترغیب کنیم البته پایین بودن این قیمت نسبت به بازار آزار غیر قابل انکار است.

,

مدیرکل غله استان کرمان ابراز داشت: در کشور به ازای هر نفر ماهانه 9 کیلوگرم گندم مصرف می شود که میزان کشت گندم در کشور به تنهایی پاسخگو نیاز کشور نیست در صورت توجه به نظرات کشاورزان تولید افزایش می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه