اخبار داغ

گزارشی از عدم جمع‌آوری زباله در هادی‌شهر؛

زباله سلامت مردم هادی‌شهر را تهدید می‌کند/ ایجاد چالش با جلوگیری از انتقال زباله به آمل+عکس

زباله سلامت مردم هادی‌شهر را تهدید می‌کند/ ایجاد چالش با جلوگیری از انتقال زباله به آمل+عکس
مدت قابل توجهی است که عدم جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر هادی‌شهر بابلسر موجب نارضایتی شهروندان، مناظر نامطلوب و بوی مشمئز کننده شده و حتی نمی‌توان در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تردد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مدت قابل توجهی است که عدم جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر هادی‌شهر بابلسر موجب نارضایتی شهروندان، مناظر نامطلوب و بوی مشمئز کننده شده و حتی به خاطر بوی بد و ظاهر نامناسب نمی‌توان در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تردد کرد.

وجود زباله‌های انباشه شده در سطح شهر به غیر از بوی نامطلوب و ظاهر ناشایست، در ادامه افزایش بیماری و حضور حیوانات در سطح شهر را به همراه خواهد داشت که از لحاظ بهداشتی برای شهروندان می‌تواند خطرآفرین باشد.

درحالی که نخستین و ابتدایی‌ترین وظیفه شهرداری نظافت و پاکیزگی شهر و همچنین وظیفه شهروندان پاکیزه نگه‌داشتن شهر است اما متاسفانه این دو امر مهم این روزها در هادی‌شهر هم توسط شهرداری و شهروندان به فراموشی سپرده شده است که می تواند آسیب‌های جدی را به‌دنبال داشته باشد.

سخت شدن زندگی شهروندان هادی‌شهری به خاطر عدم جمع‌آوری زباله

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, سخت شدن زندگی شهروندان هادی‌شهری به خاطر عدم جمع‌آوری زباله,

کاظم محمدپور از شهروندان هادی‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: چند روزی است که زباله‌های سطح شهر جمع‌آوری نمی‌شود که حتی زندگی کردن را به خاطر بوی بد برای ما سخت کرده است.

,



وی خاطرنشان کرد: درحالی که بسیاری از مناطق شهری دچار انباشت زباله شده اما مشخص نیست که چرا مسئولان نسبت به این قضیه اقدامی را انجام نمی‌دهند.

این شهروند هادی‌شهری تصریح کرد: همین زباله‌ها موجب شده بسیاری از حیوانات به سطح شهر کشیده شوند که می‌توانند هم به لحاظ بهداشتی و هم آسیب به انسان خطرآفرین باشند.

جلوگیری از انتقال زباله به آمل، باعث ایجاد چالش در هادی‌شهر

, ,
,
,
,
,
,
, جلوگیری از انتقال زباله به آمل، باعث ایجاد چالش در هادی‌شهر,

محمدجواد اسماعیل‌تبار در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرداری هادی‌شهر دارای مرکز دفن زباله نیست، در سال‌های گذشته زباله‌های این شهر به بابل و همچنین در سال‌های اخیر به آمل ارسال می‌شد که به علت جلوگیری مسئولان آمل از ورود زباله به آنجا با مشکلاتی رو به رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز دفن زباله جدید با چالش‌هایی همراه است، خاطرنشان کرد: در دیدار اخیری که با مسئولان استانداری مازندران داشتیم به ما گفته شد زمین منطقه "پاساکش" برای جابجایی محل دفن زباله  تحویل شهرداری آمل شده که این آمادگی در شهرداری هادی‌شهر وجود دارد تا به مقدار زباله‌های خود سهمی را پرداخت کرده و در این موضوع مشارکت داشته باشد.

,
,
,



شهردار هادی‌شهر تصریح کرد: درحالی که با شهرداری‌های شهرهای همجوار مذاکراتی صورت گرفت تا زمان آماده شدن زمین پاساکش با ما همکاری داشته باشند اما تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

اسماعیل‌تبار یادآور شد: طی نشستی که با فرماندار بابلسر صورت گرفت قرار شد تا به طور موقتی و کوتاه مدت این زباله‌ها جمع‌آوری شود چراکه این انباشت می تواند علاوه بر تخریب منظر شهری، عامل ایجاد بیماری باشد.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که شده تا سه روز آینده برداشت زباله از سطح شهر به صورت مجدد آغاز می‌شود.
 
عدم جمع‌آوری زباله در هادی‌شهر که به یک معضل جدی تبدیل شده، این روزها برای شهرهای مختلف مازندران هم مشکل‌ساز شده است که تلاش شبانه‌روزی مسئولان باید برای برطرف کردن این امر رخ دهد.

انتهای پیام/
 

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه