اخبار داغ

امام جمعه مشهدریزه تایباد:

هفته وحدت به دشمنان اعلام می‌کند که مسلمانان ید واحده هستند/ دستاورد سیره نبوی برابری و برادری است

هفته وحدت به دشمنان اعلام می‌کند که مسلمانان ید واحده هستند/ دستاورد سیره نبوی برابری و برادری است
حجت‌الاسلام عبدالکریم علیبایی گفت: هفته وحدت اعلامی برای دشمنان اسلام است که مسلمانان ید واحده هستند و از دشمن هراسی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم علیبایی، امام جمعه مشهدریزه تایباد صبح امروز در همایش بزرگ «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی» که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد: ولادت پیامبر(ص) معنویت و انسانیت را برای بشریت به ارمغان آورد و زنگ خطری برای ابرقدرت های زمانه بود و با نورافشانی خود جهل و غفلت را از صفحات دلها زدود و علم هدایت را کاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در زمان به بعثت رسیدن پیامبر(ص) جهالت و نادانی زیاد بود و بت پرستی رایج بود و دین اسلام یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی است.

,

امام جمعه مشهدریزه تایباد  گفت: دین اسلام، پیامبر(ص) و قرآن سرمایه های واقعی انسان است که انسان ها باید به منظور وحدت و امنیت پایدار  به آن عمل کنند تا مسلمان به عنوان محور وحدت در جامعه معرفی خواهد شد.

,

وی افزود: در صدر اسلام مسلمانان حرف اول و آخر را می زدند و امروز در جامعه اسلامی باید از هر گونه ایجاد شدن اختلافات پرهیز شود تا دشمن بر کشورهای اسلامی حاکم نشود.

,

حجت‌الاسلام علیبایی تصریح کرد: دستاورد سیره نبوی برابری و برادری است و قرآن هم بر آن دستور داده و سیر عملی پیامبر(ص) نیز انسان ها را بر وحدت کلمه تشویق می کند.

,

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در پی ان هستند که دین و آیین پیامبر(ص) را بدون نتیجه جلوه دهند و اختلاف افکنی کنند افزود: هفته وحدت، اعلامی برای دشمنان اسلام است که مسلمانان ید واحده هستند و از دشمن هراسی ندارند.

,

امام جمعه مشهدریزه تایباد  خاطرنشان کرد:  دشمن با برجسته کردن اختلافات میان برادران اهل سنت و تشیع آشوبی برپا کنند و یکی از بیماری های خطرناکی که دامن گیر امت اسلامی شده، چنددستگی و اختلاف است لذا باید فرهنگ همگرایی، وحدت و انسجام نهادینه و نشر داده شود.

,

وی با اشاره به وظایف خطیر اهل قلم و سخنرانان افزود: کوشش برای وحدت اسلامی از لازمه های عقل، فطرت و مورد تأکید پیامبر(ص) است و در اولویت جهان اسلام قرار دارد.

,

حجت‌الاسلام علیبایی گفت: پیشرفت، تداوم و بقا در گرو وحدت و انسجام امت است و امروز که کشور ما در تحریم ها و هجوم دشمنان بر مردم است نیاز به وحدت و انسجام بیشتری احساس می شود.

,

وی ضمن تأکید بر عدالت محوری و حفظ ارزش ها افزود: یکی از مهم ترین عوامل وحدت و امنیت پایدار جامعه، گفتگوهای مثبت، اجرای عدالت، خروج از شعارزدگی و احترام به ارزش های متقابل است.

,

امام جمعه مشهدریزه تایباد اظهارکرد: هفته وحدت یعنی با حفظ اعتقادات خودمان در کنار یکدیگر فعالیت کنیم و زمینه بحث های مفید را برای هم فراهم کنیم و باید به گفتار خودمان در طول سال عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه