اخبار داغ

مسئول واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

وجود ۶۳۵۰ بیمار دیابتی در بروجرد/ افراد بالای 30 سال بیشتر در معرض دیابت قرار دارند

وجود ۶۳۵۰ بیمار دیابتی در بروجرد/ افراد بالای 30 سال بیشتر در معرض دیابت قرار دارند
مسئول واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: 6350 بیمار دیابتی در بروجرد وجود دارد که این تعداد تحت درمان قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مژگان نوابی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به هفته دیابت اظهار داشت: شعار امسال هفته دیابت « از خانواده خود محافظت کنیم» نامگذاری شده که در این هفته بیماران دیابتی به صورت رایگان در درمانگاه‌های بیمارستان شهید چمران و امام(ره) رایگان ویزیت می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در شهرستان بروجرد ۶۳۵۰ بیمار دیابتی وجود دارد که از این تعداد آمار چهار درصد جمعیت بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت هستند.

,

مسئول واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجردعنوان کرد: از این تعداد ۴۵۹ نفر دیابت نوع یک و ۵۸۱ نفر دیابت نوع ۲ دارند و این افراد تحت درمان قرار دارند و هر سه ماه یکبار نیز توسط پزشک مرکز جامع سلامت ویزیت و معاینه می‌شوند.

,

وی با اشاره به مراکز درمان بیماران دیابتی گفت: ۲ درمانگاه در بیمارستان شهید چمران و امام(ره) برا ویزیت و درمان بیماران دیابتی راه‌ندازی شده و به همه بیماران توصیه می‌شود با مراجعه به این درمانگاه ها تحت درمان قرار بگیرند.

,

نوابی با اشاره به علائم دیابت بیان کرد: تکرر ادرار، خشکی دهان، پر نوشی و پرخوری، خستگی ناگهانی، کاهش وزن شدید، تاری دید، سوزش دست و پاو تاخیر در ترمیم زخم‌ها از مهمترین علائم بیماران دیابتی است که ضروری است افراد با مشاهده این علائم با یک آزامایش ساده از بیماری خود مطلع شوند.

,

وی تصریح کرد: بیشترین افرادی که در معرض دیابت قرار دارند افراد بالای ۳۰ سال، داشتن سابقه دیابت در بارداری، داشتن چربی خون، فشار خون، وزن بالا و سابقه خانوادگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه