اخبار داغ

معاون اداره کل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

پلاک‌کوبی ۵۰۰ هزار رأس دام در کرمانشاه

پلاک‌کوبی ۵۰۰ هزار رأس دام در کرمانشاه
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلاک‌کوبی ۵۰۰ هزار راس دام در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ یارویسی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: پلاک کوبی و هویت دار کردن دام ها از طریق وزارت خانه موضوعی قانونی است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید انجام شود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی متولی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی از همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی خبر داد و افزود: طی یک ماه اخیر پلاک کوبی دام ها به صور رسمی آغاز شده و درصدد هستیم ظرف یکی دو سال آینده تمام دام ها هویت دار شوند.

,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اجرای طرح پلاک کوبی دام های سبک است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار راس دام در سطح استان کرمانشاه پلاک کوبی شده است.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه در کنار پلاک کوبی دام ها بیمه اجباری انجام می شود، گفت: دریافت هرگونه خدمات دولتی منوط به انجام پلاک کوبی و بیمه اجباری دام ها است بر همین مبنا دامداران و بهره بردارانی که بخواهند در سطح استان دامداری کنند باید نسبت به این امر اقدام کنند.

,

وی هدف از انجام پلاک کوبی دام ها را دریافت اطلاعات کامل از شمار دام های سبک و سنگین به منظور انجام برنامه ریزی همچنین جلوگیری از قاچاق دام است.

,

یارویسی خاطرنشان کرد: به محض اینکه دام ها به کشتارگاه می روند و ذبح می شوند به صورت سیستماتیک پلاک ها غیرفعال و از تعداد جمعیت دامی استان حذف می شوند.

,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: درصدد هستیم تا پایان سال حداقل بتوانیم نیمی از دام های سبک و سنگین را پلاک کوبی کنیم.

,

یارویسی با تاکید بر لزوم انجام پلاک کوبی و بیمه اجباری دام ها، خاطرنشان کرد: دامداران و بهره برداران دامی به منظور انجام پلاک کوبی ۱۵ رقمی به مراکز بخش خصوصی مراجعه کنند.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه