اخبار داغ

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) استان قزوین:

جوانان باید پیشتاز تحقق مبانی گام دوم انقلاب باشند/ حکومت اسلامی به همت و تلاش جوانان عظمت و اقتدار می‌یابد

جوانان باید پیشتاز تحقق مبانی گام دوم انقلاب باشند/ حکومت اسلامی به همت و تلاش جوانان عظمت و اقتدار می‌یابد
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: توجه دانشجویان انقلابی باید در راستای پیشبرد بیانات رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب در کف جامعه باشد، زیرا حکومت اسلامی باید به دست جوانان روزبه‌روز پیشرفت، عظمت و مجد خود را نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رجبی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ درباره‌ نقش جوانان در بیانیه‌ی گام دوم اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیر انقلاب اسلامی ایران اعتماد و توجه به جوانان انقلابی بود که در زمان جنگ مسئله‌ی حضور جوانان بیشتر نمایان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: کشور ما ‌هر جا از نیروی جوان به معنی واقعی و نه در قالب شعار استفاده کرد بُردهای زیادی برای جمهوری اسلامی حاصل شد که نمونه‌ی آن رده‌ی سنی کم فرماندهان جنگ تحمیلی و فرماندهان لشکر بود که نتیجه‌ی این اعتماد، سربلندی و اداره‌ی جنگ بود.

,

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین اذعان کرد: توجه و ارتباط رهبر انقلاب با جوانان و مخاطب قرارگرفتن‌ آنان چند دلیل خیلی محکم و منطقی دارد، اول اینکه جوانان کسانی هستند که می‌توانند با شور جوانی خود بدون خستگی و ملالت به دنبال اهداف والا بروند و آنها را دنبال کنند، دوم این که نیروی جوان مانند برخی افراد هنوز در وادی دنیاطلبی قرار نگرفته‌است.

,

وی گفت: کلیدی ترین موضوع بیانیه گام‌دوم انقلاب مسئله‌ی جوانان است و رهبر انقلاب در بیانیه‌ی گام دوم بیشترین تاکید را بر نقش جوانان در آینده انقلاب دانسته اند، از سوی دیگر تفسیر این بیانیه در کنار سیره عملی رهبری انقلاب نسبت به انتخاب مدیران کشور ما را به یک چشم‌انداز جامع از نقش جوانان می‌رساند.

,

جوانان خود را برای ورود به عرصه‌های مختلف گام دوم انقلاب آماده کنند

, جوانان خود را برای ورود به عرصه‌های مختلف گام دوم انقلاب آماده کنند,

این فعال دانشجویی ابراز کرد: جوانان باید برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین ظرفیت وجودی خود را گسترش دهند، ‌مطالعات خود را عمق ببخشند، صبر و حلم خود را افزایش دهند و بپذیرند که جوانگرایی از منظر رهبری به معنای تجربه زدایی از جبهه انقلاب نیست و وحدت نیروهای انقلابی برای نیل به اهداف و ارزش‌های انقلابی جز کلیدی‌ترین نکات بیانیه گام دوم‌انقلاب محصوب می‌شود.

,

وی ادامه داد: نیروهای انقلاب باید توجه داشته باشند که موضوعات مقطعی و فصلی مانند انتخابات نباید موجب تفرقه آفرینی و اختلاف در بین جریان انقلاب شود.

,

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: نیروهای موثر و شناخته شده از موضع گیری‌هایی که آب به آسیاب جریانات مخالف انقلاب می‌ریزند پرهیز کنند. نگاه ویژه به جوانان و تأکید بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در راستای تحقق پیشرفت جامعه نیز از دیگر نکات مهم گام دوم انقلاب است.

,

وی افزود: بیشتر توجه مقام معظم رهبری در بیانات خود خطاب به جوانان است و استفاده از تعابیری چون "آتش به اختیار" و "افسر جنگ نرم" برای جوانان نشان از امید داشتن ایشان به جوانان بوده وجوانان باید خود را برای ورود به عرصه‌های مهم انقلاب در گام دوم آماده کنند.

,

امید رهبر انقلاب برای ساختن کشور به جوانان است

, امید رهبر انقلاب برای ساختن کشور به جوانان است,

رجبی بیان کرد: توجه دانشجویان انقلابی باید در راستای پیشبرد بیانات رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب در کف جامعه باشد، زیرا حکومت اسلامی باید به دست جوانان روزبه‌روز پیشرفت، عظمت و مجد خود را نشان دهد.

,

این فعال دانشجویی بیان کرد: کلیات پیام رهبر انقلاب درباره جوانان کاملا الهام گرفته و دارای روح پیام‌های حضرت امام(ره) است که ما در اغلب پیام‌های حضرت امام(ره) مشاهده می‌کنیم که مردم و جوانان مخاطب مخاطب قرارگرفته‌اند و امید امام به مردم و جوانان بوده‌است.

,

وی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون رهبر انقلاب امیدشان به جوانان است. دولت‌ها و افراد تغییر می‌کنند اما دلیل تأکید ایشان به جوانان این است که تمام طراحی‌های دشمن برای ایجاد خلل در روند پیشرفتی کشور روی جوانان متمرکز شده‌است.

,

رجبی در پایان درباره‌ی نقش تشکل‌ها در بیانیه‌ی گام دوم ابراز کرد: تشکل‌های دانشجویی باید در جهت تیببن و استفاده هرچه بیشتر از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارند و تلاش خود را در تحقق تمامی عرصه‌های این بیانیه انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه