اخبار داغ

هواشناسی لرستان نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد/ بارش برف در برخی مناطق

هواشناسی لرستان نسبت به وقوع سیلاب هشدار داد/ بارش برف در برخی مناطق
هواشناسی لرستان نسبت به وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در سطح استان هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، هواشناسی لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از اواسط روز جمعه لغایت پایان روز دوشنبه جو منطقه تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

ابرناکی، بارش باران با احتمال رعدوبرق، بارش برف و نیز گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال تگرگ در مناطق گرمسیر، کاهش قابل‌توجه دماهای روزانه پیش‌بینی می‌شود.

,

 طی ساعاتی از روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌هایی به‌صورت رگباری و پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در روز شنبه رگبار باران برای نقاط مختلف استان و رگبار برف برای مناطق سردسیر قدری تقویت‌شده تا اینکه از یکشنبه بعدازظهر تا دوشنبه‌شب با توجه به فعالیت هسته اصلی این سامانه بارش‌های قابل‌توجهی را برای نقاط مختلف استان به‌ویژه( نواحی از پلدختر، خرم‌آباد، سپیددشت، نواحی از دورود و ازنا، شول‌آباد و الیگودرز) به همراه خواهد داشت.

,

با توجه به همراهی هوای سرد برای ارتفاعات، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و نیز شهرهای (الشتر، نورآباد و به‌ویژه ازنا، الیگودرز و شول‌آباد) بارش برف را به دنبال دارد.

,

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال تگرگ، مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی به همراه کاهش میدان دید افقی با توجه به بارش باران، برف و وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد.

,

به ارگان‌های مربوطه توصیه می‌شود، تمهیدات لازم را جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعدوبرق و نیز بارش برف، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه‌های درختان، سقوط اجسام و نیز عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بکار گیرند؛ همچنین به رانندگان توصیه می‌شود با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها احتیاط لازم را در رانندگی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه