اخبار داغ

در گفت‌و‌گو با فرمانداران سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران/ تفرقه شیعه و سنی نقشه همیشگی استکبار جهانی است

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران/ تفرقه شیعه و سنی نقشه همیشگی استکبار جهانی است
فرمانداران سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد تفرقه در میان شیعه و سنی است، وحدت اقوام و مذاهب در جنوب شرق کشور را مثال زدنی و الگوی برای همگان دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا گنجی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه، گفت : وحدت یکی از مسائل مهم در ایجاد امنیت در کشور است.

وی افزود : استان سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران و جهان است جایی که امنیت و وحدت از مهمترین دغدغه های مردم آن است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل گفت: مردم استان با وحدت مثال زدنی خود نشان دادند که دشمنان نمی توانند همانند سایر کشورها در ایران نیز اختلاف افکنی کنند چرا که هوشیاری شیعه و سنی این اجازه را به آنها نخواد داد.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین مسائل دیگر در ایجاد امنیت حضور نیروهای بسیجی شیعه و سنی در مرز است که با رشادت خود مرزهای کشور را ایمن کرده اند.

وی تصریح کرد: هفته وحدت بهانه ای برای به رخ کشیدن اقتدار ، برابری و برادری شیعه و سنی در جهان است تا این مسئله باعث شرمساری و رسوایی دشمنان انقلاب شود.

گنجی گفت: دشمن ۴۰ سال است که با راه های مختلف در صدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است ، اکنون نیز با ورود به فضای مجازی این عملیات را در پیش گرفته است که نیاز به هوشیاری بیشتر ما دارد.


روشنگری بزرگان شیعیان و اهل سنت جلوی تفرقه را میگیرد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روشنگری بزرگان شیعیان و اهل سنت جلوی تفرقه را میگیرد,

مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، بیان کرد: در هفته وحدت ، برای تقویت همبستگی شیعه و سنی ، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز ضروری است.

فرماندار دلگان گفت: بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظریها ،احساسات آنی ، تحریک پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی، شناسایی و با آنها مبارزه گردد تا زمینه فرصت طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین رفته و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به عنوان فرصتی گرانبها نگریسته شود.

وی عنوان کرد: لازم است همه آحاد جامعه به منطق هم احترام گذاشته و عواطف و احساسات یکدیگر را در راستای خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نسازند که در این راستا رسانه ، نخبگان و دلسوزان و ریش سفیدان نقش مهمی در فرهنگ سازی می‌باشد دارند.

شجاعی عنوان کرد: وحدت شیعه و سنی که بارها و بارها بیان گردیده این است که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی در عین حال که عقاید و سنن خاص آن مذهب را برای خود حفظ کرده و پای بند به آن هستند، در روابط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خود نیز با مسلمانان دیگر همسو و تابع منافع و مصالح دینی و ملی باشند.

این مسئول افزود: تفرقه باعث میشود دشمنان اسلام و آنهایی که از تفرقه میان شیعه و سنی سود می برند موارد اختلاف برانگیز را پررنگ تر کرده و موارد اصلی را که موجب اتحاد بین مسلمانان می شود، نادیده گیرند و اشتباهات و تندرویهای عده ای اندک به ظاهر منتسب به یک مذهب را به پای کل پیروان آن مذهب گذاشته و مرتبا به اختلافات دامن بزنند.

وی ادامه داد: روشنگری بزرگان و روحانیون شیعه و سنی که البته در سالهای اخیر و همگام با فتاوا و توصیه های رهبر معظم انقلاب پررنگ تر نیز بوده است جلوی هر گونه اختلاف و تفرقه را میگیرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: برای تقویت وحدت مسلمانان ، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز ضروری است.

وحدت اسلامی مهم ترین عامل آبادانی سیستان و بلوچستان

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وحدت اسلامی مهم ترین عامل آبادانی سیستان و بلوچستان,

رحمدل بامری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: هم‌اکنون جهان اسلام نیازمند یکپارچگی و اتحاد برای فائق آمدن بر مصائب و مشکلاتی است که به‌واسطه دخالت بیگانگان دامن‌گیر ممالک اسلامی شدە بود و همه باید بر هم‌افزایی، همدلی و همسویی باعث همواری و موجبات خشنودی و رضایت خداوند شوند.

وی با بیان اینکه وحدت نه یک تاکتیک بلکه استراتژی است افزود: امروز استان سیستان و بلوچستان به‌ عنوان پیشاهنگ وحدت اقوام و مذاهب مختلف در کشور در حالی بر ریل توسعه قرارگرفته که بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به مشترکات مذهبی و دینی در سایه اتحاد می باشد.

فرماندار چابهار ادامه داد: از اصول بسیار مهم راهبرد وحدت اسلامی، به ویژه در مجامع و گردهمایی ‏هایی که در آن پیروان مذاهب گوناگون اسلامی حضور دارند، توجه به اصول مورد اشتراک و اتفاق همه مذاهب اسلامی است؛ از جمله این‏که همه مسلمانان خدای واحدی را می‏پرستند.

بامری تاکید کرد: آنانی که به هر دلیلی و با هر شکل و رنگی بر طبل اختلافات می‌کوبند بزرگ‌ترین دشمنان عدالت، امنیت، برادری و توسعه‌اند؛ و قصدشان ایجاد ناامنی در منطقه می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر رژیم ستمشاهی پهلوی، به رهبری امام خمینی رحمه‏الله یکی از پایه‏های مهم سیاست داخلی و خارجی خود را بر وحدت اسلامی قرار داد و دفاع از مسلمانان جهان به صورت یکی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی کشورمان آمده است.

ضرورت حفظ پیوند وحدت و توسعه

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت حفظ پیوند وحدت و توسعه,

ابوذر کوثری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نطفه هفته وحدت و مسئله ان برای ایرانشهر نخستین بار در جامعه ایران توسط مقام معظم رهبری در ایرانشهر بسته شد که خود آغاز گاه بسیار مهمی برای این شهرستان بود.

وی افزود: در قدیم الایام مردم یکدست و همدل نبودند و ایرانشهر از نظر تنوع در قوم و مذهب مشهور و دارای اقوام مختلفی بود که در کنار هم می زیستند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه به ایرانشهر شهر فرهنگ می گویند وجود شاخصه فرهنگ متوالی هم زیستی در بین اقوام و مذاهب مختلف در منطقه می باشد که باعث رشد عقل گرایی، مدارا و سایر شاخصه های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در هر جامعه ای لازمه توسعه، وحدت است. کشور ایران امروز با داشتن اقوام و مذاهب مختلف دارای وحدت درونی و قلبی است که با وقوع انقلاب اسلامی وحدت تقویت شد.

کوثری اذعان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و تعدادی از دولتهای منطقه ای و فرا منطقه ای همچنان وحدت باید حفظ شود.

وی در پایان تصریح کرد: هر گونه تفرقه و جدایی باعث عقب ماندگی و توسعه کشور می شود و حفظ پیوند بین وحدت و توسعه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه