اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران در گفتگو با دانا:

پرداختن به شهدا برای نسل جدید تولید فکر و اندیشه می‌کند/ بررسی تفاوت کشته شدگان جنگ در کشورها با شهدای نظام اسلامی

پرداختن به شهدا برای نسل جدید تولید فکر و اندیشه می‌کند/ بررسی تفاوت کشته شدگان جنگ در کشورها با شهدای نظام اسلامی
محمود ایلخان گفت: تفاوت مدل کشته شدن در کشورهای دیگر با شهدای نظام اسلامی در این است که اگرچه هر دو برای دفاع از خاک و وطن جنگیده و کشته شده اند اما هدف شهدا بالاتر و فراتر از یک نگاه ملی بوده و این نگاه چیزی جز نگاه اعتقادی نیست.
[

محمود ایلخان رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: وقتی صحبت از شهید و شهادت می شود، حاکی از فلسفه عمیقی در مکتب ما بوده که برگرفته از سیره ائمه به ویژه حادثه کربلاست.

, محمود ایلخان, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: عده ای که می دانند این فرهنگ، فرهنگ مقاومت است به ویژه در سال های اخیر که این فرهنگ توانسته قدرت خود را به تصویر بکشد و در مقابله با استکبار وارد شود، به دنبال این هستند که این واژه ها را از ذهن مردم حذف کنند. از همین جهت هرچقدر ما در این برهه زمانی بیشتر به این موضوع بپردازیم، از زحمات شهدای کشور بیشتر پاسداری کرده ایم.

,

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران با بیان اینکه تفاوتی میان شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع از وطن و دفاع مقدس وجود ندارد تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس شاخص تر از بقیه شهدا بوده و بیشتر به دنیا معرفی شده اند به خاطر اینکه 8 سال با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند و برای اولین بار فرهنگ شهادت و جایگاه آن را در نظام جمهوری اسلامی به تمام دنیا نشان دادند.

,

ایلخان در ادامه گفت: پرداختن به شهدا به ویژه شهدای بسیج که کاملاً داوطلبانه به جبهه ها اعزام شده و هیچ برچسبی به آنها نمی چسبد، می تواند به صورت مستمر این فرهنگ را در آحاد جامعه تقویت کند و هم برای نسل جدید در این مسیر ایجاد فکر و اندیشه کند.

,

وی با بیان اینکه راه نجات مقاومت در دنیا ترویج فرهنگ شهید و شهادت در دنیا است بیان داشت: شباهت ها و تفاوت هایی میان کشته شدگان جنگ در یک نظام اسلامی و یک نظام غیر اسلامی وجود دارد؛ دفاع از کشور در اغلب کشورها به عنوان یک ارزش وجود دارد؛ به عنوان مثال واقعه هیروشیما و حمله آمریکا به ژاپن یکی از بزرگترین جنگ های تاریخ و کشتار عمومی مردم بیگناه به شمار می رود.

,

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران در ادامه ضمن برشمردن برخی از تفاوت های شهدا با کشته شدگان جنگی در ژاپن عنوان کرد: در جایی که ژاپن تعداد زیادی کشته در مقابل آمریکا داد اما امروز شاهد هستیم که این کشور کاملاً در تسخیر آمریکا قرار گرفته است و سلطه آمریکا بر این کشور تا جایی است که دیگر کسی به کشته شدن هزاران مردم بیگناه توسط آمریکا فکر نمی کند.

,

ایلخان در ادامه افزود: وقتی در کشور از ما از شهدا صحبت می شود در حقیقت از پیوند خوردن یک مسیر و هدف به واقعه کربلا و شهدای آن صحبت می شود؛ پایداری یک نظام اسلامی در مسیر مقاومت و تقابل با حرکت های ضد الهی ناشی از این نگاه است.

,

وی عنوان کرد: تفاوت مدل کشته شدن در کشورهای دیگر با شهدای نظام اسلامی در این است که اگرچه هر دو برای دفاع از خاک و وطن جنگیده و کشته شده اند اما هدف شهدا بالاتر و فراتر از یک نگاه ملی بوده و این نگاه چیزی جز نگاه اعتقادی نیست.

,

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران همچنین بیان کرد: اگرچه محصول هر دو حفظ و پایداری کشور بوده اما یک نگاه بالاتری در این مقاومت وجود دارد که آن مبانی دینی و الهی و قدم گذاشتن در مسیر حق است که همین مساله باعث پایداری شهدای کشور ما شده و این مدل را به یک مدل فراگیر و الگو برای سایر کشورها تبدیل کرده است.

,

ایلخان در ادامه گفت: مردم یمن و لبنان و به طور کلی جبهه مقاومت که در منطقه شکل گرفته است، محصول تجربه شهادت و فرهنگ ایثار در دفاع مقدس بوده و تفکر بسیجی است که در منطقه باعث پیشبرد اهداف جبهه مقاومت شده چرا که توکل به خدا و نگاه الهی فراتر از بحث ملی مطرح می شود.

,

وی در پایان تصریح کرد: از نمونه بارز شهید و فراگیر شدن نام آن در عصر حاضر می توان به شهید حججی اشاره کرد که به خاطر نیت و انگیزه الهی و از آنجایی که قدرت ایمان در او وجود داشت، به عزتی در دنیاو آخرت دست پیدا کرد و حتی مسیر مبارزه و مقاومت در منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه